29.3.11

Audit & Diaudit

Salam,

Doakanlah yang baik-baik untuk fakulti aku diaudit pada hari ini dan esok. Walaupun aku hanyalah staf sokongan, tapi buatnya kalau panel audit nak panggil aku, naya gak..

Audit apa? Bukan audit ISO, bukan jugak audit dalam, bukan audit 5S..TAPI ni audit lagi penting...

Ini audit EAC..Tak tau?

Ok, baca ni..

Engineering Accreditation Council (EAC) is the body delegated by BEM for accreditation of engineering degrees. EAC is represented by the Board of Engineers Malaysia (BEM), The Institution of Engineers Malaysia (IEM), the National Accreditation Board (Lembaga Akreditasi Negara (LAN) and the Public Services Department (Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia (JPA). This manual outlines details for accreditation of an engineering programme in Malaysia.

*Sebenarnya audit EAC ni adalah untuk audit program-program kejuruteraan yang dijalankan di IPTA*

OBJECTIVE

The main objective of accreditation is to ensure that the accredited engineering programmes carried out by universities in Malaysia satisfy the minimum academic requirements for registration as a graduate engineer with the Board of Engineers Malaysia (BEM) and for admission to membership of IEM in the grade of Graduate.

Nak tau selanjutnya pasal audit EAC ni, meh la klik sini

Aku sebenarnya kalau nak terangkan panjang lebar pun payah gak, maklumlah bukan orang akademik, tapi senario audit tu aku pahamlah walaupun tak lah terer mana...

Semoga fakulti berjaya..AMIN.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...