20.3.11

Sekejap di JB

Salam,

Semalam kan pegi JB, mrhubby punya kawan sekolah kawin..memula takmo pegi, tapi rasa cam tak baik pulak kan..kitaorang pegi pun dah lepas zohor, senang kata pukul 2 tu baru keluar umah. Sejam je kot sampai JB..

Lepas balik dari kenduri kawin je, kitaorang terus round kejap kat area JB, especially di tempat-tempat yang dekat di hati aku..Meh nengok gambar..Sorilah gambar diambil guna kamera hp dan dari dalam keta je..Jadik kalau tak berkualiti tu, ampunkan saja ye.



Oh..sekolah rendah aku dulu. Aku sekolah kat sini dari darjah 1 sampai darjah 2. Masa tu tahun 1986-1987..Walaupun singkat je masa tu, tapi banyak kenangan..



Oh, aku tak duduk sini tapi ni bekas kuarters penjara, terbiar je cam gini..Abah aku yang duduk sini waktu atuk aku kerja warden penjara dulu.



Depan kuarters penjara tu adalah sekolah kebangsaan ayer molek ni..Ni pun bukan sekolah aku tapi sekolah abah aku..



Ha, yang ni memang sekolah pertama aku. Sekolah tadika gertak merah..Bangga la sekolah sini..Kenapa? Masa abis sekolah kat sini, senang kata time konvo, aku dapat sijil dari Sultanah Zanariah..Dah besar baru aku tau..time kecik, manalah aku kenal kan..Tapi ada kenangan pahit kat sini..aku boleh terbuang air besar dalam seluar pasal aku tak reti nak pegi bilik air..huhu...kata kecik lagi kan..



Balik dari tadika tu, lalu depan zoo. Punyelah ramai orang, maklumlah cuti sekolah kan..Tetiba nampak 2 ekor kuda padi ni, snap jelah gambar kan..Serius, aku tak penah pegi zoo johor ni..zoo negara dan zoo melaka je dah pegi.



HSA tempat mak dan abah kerja..Ohhh kenangan, walaupun bukan aku yang keja kat sini tapi kenangan pasal selalu ikut abah amik mak balik keja..Mak kan nurse, kena keja shift..Tetiba rasa sedih pulak ingat kenangan lalu..


Ha ni pulak bukan sebarangan gambar aku amik. Apatah lagi bukan jugak gambar sebarangan padang. Ni gambar tapak kuarters Hospital Permai tempat aku tinggal dulu. Sejak umur baper aku lupa..Dah takder dah umah kat sini. Dah dirobohkan dan sekarang jadi tapak Kementerian Kesihatan. Tak taulah diaorang nak buat apa. Ni lah kawasan aku memulakan zaman kanak-kanak..Betapa nakalnya aku dulu..Kuarters Hospital Permai ni sejalan dengan Hospital Permai.

Andaikata la ada member-member aku yang membesar di kawasan ni sezaman dengan aku antara tahun 1985-1987, harap dapat la menyambung silaturrahim kan..Mana tau kot-kot member-member aku tu ada blog ke fb ke kan..Serius rindu dengan diaorang..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...