6.4.11

Bila dah tak ada, baru nak terasa

Salam,

Lumrah kehidupan kan..bila orang yang kita sayang dah tak ada, barulah beria terasa kehilangan dan rasa menyesal yang amat sangat bila kita tak menghargai..

Tapi aku bukan nak cakap pasal kehilangan orang yang aku sayang sebab semua pun ada lagi, dan aku masih belum puas menabur bakti..Ni nak cerita lagi pasal kucing puyol yang dah tak ada.
Peringatan untuk diri aku lagi..sebelum ni kucing tu memang manja kat umah ni, nak mintak makanan kat kitaorang, tapi aku selalu marah-marah. Marah sebab kucing tu tak pandai nak pegi umah orang lain. Lepas tu asiklah nak masuk umah kitaorang. Kadang-kadang ada gak kucing lain datang, tapi tak macam  kucing puyol ni..Kucing lain boleh duduk rileks2 je, takde pun nak masuk-masuk umah mengiau2 tak cukup makan ke..Kadang dah bagi makan banyak pun masih lagi dok mengiau2, konfius jugak kan..

Tapi aku je yang selalu hangin2 kat kucing tu, anak-anak aku ngan mrhubby memang layan baik punya..Layan dengan penuh kasih sayang, siap belikan makanan lagi. Aku baik jugak tapi kadang ada hangin je..
Jadiknya kucing tu kan dah takder, tak taulah dah mati ke apa ke, so dah memang tak nampak kelibatnya pun. Jadik bila dah takder ni barulah aku rasa macam nak sedih-sedih..takder kucing nak terjah keta kitaorang, dah takder kucing nak mengiau2 depan pintu umah, dah takder kucing nak lari-lari masuk dalam umah..Dah takder kucing jadik peneman zarif dan zara..Dah takder pun..:(

Aku memang terasa..terasa sangat..Lebih menambahkan terasa dan rasa berdosa, hari sebelum dia kemalangan tu, aku tak bagi dia makanan pun (sebab makanan dah abis, nak beli makanan, duit tak cukup pulak pada aku, tu yang mrhubby beli malam - sebelum sempat makan dah kena langgar)..Padahal dia dah mengiau2 lapar dari pagi, aku sedih..:(

Memang aku rasa berdosa sangat..rasa tak patut..:(

Kesimpulannya kita kena buat baik tak kira la pada sesiapa, walaupun binatang sekalipun. Bila dah jadik cam ni baru nak rasa menyesal kan..Padan muka aku..huhu..

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...