13.4.11

Kenapa mesti nak buat cerita hantu?

Salam,

Aku kan tak paham betul la. Kalau korang perasan, lately ni kat tv, mana-mana chanel pun kerap sangat keluar citer hantu..Kalau hari khamis malam jumaat lagi parah..Berlawan-lawan pulak setiap chanel tv nak tayangkan citer hantu.

Tapi kenapa mesti citer hantu kan? Filem jangan cakaplah..Mostly nak keluarkan citer hantu. Konon-konon memenuhi permintaan masyarakat sekarang yang meminati citer hantu. Iyer ke? Iyer ke semua suka nengok citer hantu?

Pada aku tak salah pun nak buat citer hantu tapi agak-agak la. Aku rasa dah kerap sangat la. Penat pun nengok citer hantu ni. Sampai satu tahap aku rasa macam muak pulak..


Iyer, aku pun ada silap jugak. Pernah takutkan zara dengan hantu. Tapi dengan hantu kak limah dan zombie je (yang sebenarnya pun bukan hantu pun). Aku takutkan pun sebab nak suruh zara makan ubat dan duduk kat car seat, huhu..Memang tak patut buat cam gitu, tapi dengan cara cam gitulah dia senang nak makan ubat sampai sekarang dan duduk kat car seat..(Lain orang lain caranya - TAPI janganlah ikut cara aku kan, sangat tak baik). 

Tapi aku tak takutkan anak-anak dengan hantu lain, tapi pengaruh  yang ada kat tv mungkin menakutkan diaorang. Hakikatnya aku tak penah pun bukak citer hantu tiap hari khamis tu. Kalau ada citer hantu sekalipun aku akan tukar chanel tak bagi anak-anak nengok. Zarif tu dah sedia maklum memang penakut.
Zara pulak aku akan psiko dia, "adik, takder hantu la..tu semua bukan hantu, tapi itu semua orang dan diaorang pakai bedak banyak-banyak kat muka bagi putih.."

Malam tadi, waktu aku tengah sidai kain, zara yang tengah tido tiba-tiba terjaga dan menangis (dia tido kat depan tv). Dia terjaga dan nangis sebab ada iklan citer hantu, mau dia tak nangis kalau dah sound effect citer hantu tu menakutkan..Erm..padahal aku tak bukak citer hantu pun, tapi sebab iklan je...

Kesimpulannya kenapa mesti nak lambakkan dengan citer hantu tak sudah-sudah? Dah kering idea ke? Cubalah buat citer lain yang boleh memberi manfaat pada semua orang tak kira usia pun..Contoh, macam citer Nur Kasih gitu..kan??


*Bukan kata citer hantu tak best, tapi kalau boleh kurang-kurangkanlah...*

2 comments:

  1. betul betul kak..zakiah pun tak pernah bukak sebab zakiah ni penakut..muak pun ye gak macam akak cakap..akak tau, adik2 zakiah tertengok cerita hantu ni, pegi jamban dalam rumah pun minta mak teman...huhu..

    zakiah rasa movie ok lah..tapi kalau drama sampai hari2 ada, macam boring dan tak bagus plak.

    ReplyDelete
  2. ha tulah pasal..akak bukan apa, bila dah banyak sangat, macam dah tak takut pun nak nengok citer hantu ni..tapi tulah nak kena psiko budak-budak supaya tak takutkan hantu ni..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...