6.8.11

Nak letak jugak menu buka puasa


Salam,

Pasal semua orang dok letak-letak menu berbuka, tetiba aku pun sibuk nak letak sama..Padahal bukanlah masak yang hebat sangat punnn...

Menu buka puasa hari ke 5 ramadan semalam;


Ada roti john, kuih koci dan pulut panggang, mihun goreng masam manis (ni aku masak eh) dan bubur lambuk dari fakulti aku..Serius bubur lambuk ni sedap..berkali-kali aku tambah tu..

Mrhubby siap cakap, "Banyak-banyak mihun, inilah yang paling sedap pernah saya makan.." Whoaaa..puji tinggi melambung tu, rasa macam nak melompat sampai tembus bumbung rumah.." Agak melampau di situ yea...:)

Ala mihun jer kot..semua orang pun boleh buat kann..dan ini bukanlah kali pertama, dah berkali-kali buat..Tapi bila mrhubby puji, haruslah aku ucapkan terima kasih dan rasa dihargai sangat..kan? Korang pun sama cam aku gak kan? Mana ada isteri yang tak suka dipuji suami? Lagilah kalau masak tu ala-ala jer dan takdelah sehebat chef terkenal kan?

Jadi isteri ni pun tak senang, hari-hari mengerah otak, fikir nak masak apa, ye tak? Selamat berhujung minggu dan selamat mengerjakan ibadah puasa..

2 comments:

  1. Akak selalu rasa mee hoon goreng yang akak buat tak sedap..huhu

    Lebih suka buat mee goreng atau char kuey teow goreng...

    Tak tahu kenapa, tu sebab kalau anak minta buat mee hoon goreng, akak bercinta nak buat, sebab diri sendiri rasa tak sedap je mee hoon aku ni...huhu

    Kena belajar dari huda ni mcm mana nak buat mee hoon goreng...hehe

    ReplyDelete
  2. Oh ye ke kak? Saya pulak lebih gemar buat mihun goreng dari mi goreng atau char kuew tiau..ala kak, saya ni nengok resipi jugak kak..hehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...