22.9.11

Cerita tentang ubat


Hari Sabtu dan Ahad lepas, aku suruh zara makan ubat ikut suka aku nak bagi yang mana dulu..Tapi hari Selasa lepas, aku suruh dia pilih ubat yang dia suka nak makan dulu (pasal dia yang makan ubat, jadik dia mesti tau mana yang paling sedap kan..)

Hasilnya seperti yang aku nomborkan di atas..

Ubat 1 - konon rasanya macam laici

Ubat 2 - konon rasanya macam ribena

Ubat 3 - konon rasanya macam strawberry

Ubat 4 - geleng kepala..kenapa? tak rasa macam oren kah?

Pasal ubat 4 adalah ANTIBIOTIK.

Percayalah bahawa antibiotik memang tak sedap pun. Rasa pahit dah pastilah kan..Aku rasa mana budak-budak pun akan letak antibiotik tu pilihan yang terakhir sekali untuk dimakan..Tak kiralah warna apa sekalipun antibiotik tu..

Kesimpulannya zara memang terpaksa telan jugak antibiotik tu..Takde pilihan ok pasal antibiotik memang kena habiskan pun walaupun dah baik sakit..





3 comments:

  1. Kakak kadang-kadang tak habiskan pun antibiotik tu sebab bila dah sihat lupa...

    ReplyDelete
  2. Zara senang tak nak makan ubat? Umar dan AMmar payahnya..Macam bergaduh nak bg depa makan ubat..hihi

    ReplyDelete
  3. sama la kalau kasi anak anak makan ubt mesti cakap..ni rasa stoberi..ni rasa oren huhu..smua pun guna konsep yg sama kot yang :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...