19.9.11

Marhaban orang perempuan

 Menu 1 - Kebab Ayam

 Menu 2 - Homemade Blueberry Muffin

 Menu 3 - Nugget jer..

 Menu 4 - Sate buah

 Semua menu letak di sini

jugak di sini..

Malam tadi aku tido kat umah mak abah aku kat bandar. Ada marhaban orang pompuan..Haihh, jenuh menunggu kalau perempuan marhaban tau..Biasalah kan perempuannnnn...

Dekat pukul 10 lebih malam baru sampai, dah ngantuk dah aku tau. Zara yang mulanya excited pakai baju kurung semua, last-last tertido, sabar jelah zara ni..

Aku memang sengaja suruh mak buat menu yang kering-kering..Pasalnya malam tadi marhabannya bukan buat satu jalan je, tapi dua jalan sekaligus..Ntah berapa rumah semua orang pompuan ni datang. Pastu makanan yang dihidang kat rumah orang bukan biasa-biasa punya, makanan semua berat-berat, rumah mak aku kira dah nak last-last la (tu pasal aku suruh buat yang ringan-ringan gitu).

Bagusnya mak siap letak plastik lagi, tau dah, orang-orang semua tak larat nak makan, main bungkus-bungkus makan je..Kan senang gitu..

Dah settle dah marhaban lelaki ngan perempuan kat umah mak aku..Tu pun malam tadi, mak siap amik gas (semput)..Biasalah, marhaban ni kan kena jalan kaki nak ke rumah-rumah orang..Mak ni memang ada masalah semput..Tu yang aku risau tu..Marhaban-marhaban jugak, tapi kesihatan kena jaga kan...

4 comments:

  1. Kalau tempat kakak marhaban perempuan start lepas maghrib. Kami makan di rumah yg last saja. Sebab itulah walau satu malam ada sepuluh rumah pun kami boleh siap sebelum pukul 9:30 malam....

    Kalau pukul 10 malam susuh juga sebab anak-anak nak sekolah esoknya kan....

    ReplyDelete
  2. kat taman kitorang pun kdg2 smpai lewat malam..but kali nie dorang pecah dua tuk abiskan cepat2 marhaban tu :)

    ckp mok su klu tak larat tak ikut pun tak pe...ikut mana yg larat jek sbb mmg tak sihat kan :)

    speedy recovery ek ckp kat mok su

    ReplyDelete
  3. comel je satay buah tue , nak makan pun x sampai hati hehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...