22.9.11

Perubahan itu perlu

Semalam dalam facebook, banyak jugak yang komen dan letak status marah-marah dan bengang pasal layout facebook dah berubah.

Aku masuk facebook pun dah petang, so memang betul la ada perubahan. Sejujurnya di mata aku memang nampak agak semak sikit la kan, tapi bila pandang lagi sekali macam nampak 'smart' la pulak. Aku ok je..Takdelah bengang ke apa ke, neutral je la..

Selalunya memang orang susah nak terima perubahan..Untuk kali pertama, ia memang mengambil masa, tapi lama-lama bila dah ok, orang akan diam je. Perubahan tu bukan berlaku dalam layout facebook ni je (Rasanya perubahan dalam facebook ni bukan kali pertama, dah berkali-kali kot..)

Maksud aku perubahan dalam banyak segi. Contohlah, perubahan dari hidup sorang kepada hidup suami isteri, dari dua orang kepada 3 atau 4 orang (bila dah ada anak)..Semua perubahan tu memaksa kita melakukan penyesuaian, ye tak?

Sama jugaklah kalau hari ni dapat bos macam ni, esok lusa tiba-tiba dapat bos baru yang lain pulak..See, perubahan sentiasa berlaku dalam hidup kita, tinggal macamana kita nak adapt dengan keadaan yang baru..:)

Yelah kan, nak komen banyak-banyak pun, facebook tu pun bukan aku hak aku..Tapi hak si Mark Zuckerberg..Dia memang ada hak nak ubah segala macam benda dalam facebook tu, hehehe..

Takpe..takpe..sesiapa yang bengang dan marah-marah tu, rileks ok..Lama-lama nanti korang mesti get use to it..

Kadang-kadang perubahan itu perlu untuk menjadikan kita manusia yang lebih bijak berfikir dan cepat bertindak..kan?

@ Hari tu kononnya aku nak terminate akaun facebook, tapi lepas tu tak jadi pulak..huhu..@

3 comments:

  1. huhu..betul betul..:) pagi tdi baru zakiah sedar layout FB berubah..semalam masih yang lama...terkial-kial jugak..tapi lama2 ok...macam tu jugak hal lain kan kak..zakiah setuju bila akak cakap kita kena pandai adapt dengan situasi baru..:)

    ReplyDelete
  2. WuMing tak perasan plak... Mungkin dah lama tak masuk...

    ReplyDelete
  3. Kakak tak perasan lagi lepas ini nak tengok sebab kakak jarang open fb kakak - tak aktif langsung...

    Perubahan sentiasa ada, apalagi bila anak kian membesar. Kakak rasa tahun depan dari tiga anak yg ada di rumah tinggal satu... makin sunyi. tak ada gurau senda mereka lagi kalau hari sekolah....sedih pulak...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...