7.9.11

Tak macam kita dulu-dulu

Salam,

Budak-budak sekarang beraya dah tak macam kita dulu-dulu kan. Kalau time aku kecik-kecik, suka sangat balik kampung, jumpa sepupu-sepupu - main sesama, lepas tu berbual-bual bertukar-tukar macam cerita.

Budak-budak sekarang beraya pun beraya jugak, dia ikut je mak abah dia. Tapi sampai rumah orang dah resah semacam, dok sibuk mintak handphone la. Zarif la tu.. Sibuk je nak handphone aku. Aku takmo la bagi pasal nanti bateri cepat habis, lagi satu pulak nanti tak kenal sedara kan.

Dalam keta ngadap handphone - sibuk nak main angrybird. Jap lagi g rumah orang, bukak handphone lagi..Tu pun PSP kitaorang tinggalkan dalam keta. Kang kalau dibawak keluar PSP tu lagilah tak ingat dunia jawabnya.

Tujuan beraya, kita nak kenal sedara mara. Bukannya sibuk nak main games ke ngadap handphone ke kan. Tapi tulah seiring dengan perkembangan teknologi, memang keadaan ni tak boleh dielakkan. 

Cumanya kena ada had la kan. Aku pun ngadap jugak fb dan blog semua ni. Takdelah baik sokmo, tapi berbatas. Kita ada sedara mara, kena jugak berbual dan amik tau kan..

Rindu dengan raya dulu-dulu..

11 comments:

  1. Kakak pula sepanjang bercuti terus stop fb/blog semuanya. Hari ini baru on semula....

    ReplyDelete
  2. Betul la ada anak2 sedara yang datang bertandang semua dok sibuk dengan hp dan ipad main game..kita kenal2 kan sedara mara pun masing2 buat x endah je..

    ReplyDelete
  3. itulah.. tima raya aje kita dapat jumpa dan berkumpul saudara mara.. akak pun mmg tak kasi klu anak2 nak main HP time bertamu.. klu boleh biar anak2 kenal saudara..

    ReplyDelete
  4. kak yus balik kampung semua stop. Tak buka blog atau fb.

    Anak2 masih sama, dalam kete asyik nak minta hp. Tapi kuar je masuk rumah orang, alhamdulillah tidak, sbb takut dengan abahnya..huhu

    ReplyDelete
  5. @Kakzakie oklah kak off terus, senang hati kan..

    ReplyDelete
  6. @Amy Syaquena itulah hakikat budak-budak sekarang ni amy..

    ReplyDelete
  7. @Hanis Azla tulah kak, saya pun paksa anak kenal sedara jugak..at least bercampur dan mainlah dengan sepupu2..

    ReplyDelete
  8. @~ yus ~ saya bila free on je fb (itupun lalu hp)..mana yang saya ada update entry tu maksudnya saya mmg tengah betul2 free la kak..hehe

    ReplyDelete
  9. stuju...tak suka budak2 tgh beraya nak games le nk itu le ini le...ish..org nk beraya kenal sdre mara kan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...