20.1.12

Nak tau rasa masam @ manis buah limau

Salam pagi jumaat yang mulia untuk semua.

Ada sekolah yang dah start bercuti kan especially di sebelah pantai timur sana..Aku pun suka sokmo pasal minggu depan dapatlah rileks seketika..:)

Ok, kat sini aku nak share, mungkin ada antara korang yang dah tau tapi aku nak share jugak. Sempena Tahun Baru Cina bakal menjelang ni, ramai la antara kita yang dapat buah limau tak henti-henti macam aku ni. Dalam fridge tu dah penuh dah, pasal hari-hari kitaorang bawak balik buah limau ni, kata dapat free..

Kadang nak makan takut rasa masam, kalau dapat yang manis, laju je makan..Aku kan makan limau ni dengan biji-biji tu aku telan tau..Scary tak? Hehehe..

Ok, macam mana nak tau rasa masam atau manis buah limau? Ni member aku ajar, nengok lekuk buah limau tu;


Kalau lekuk buah limau tu ke dalam, maksudnya manislah buah tu, tapi kalau lekuk tu tak ke dalam sangat, cam mendatar je, maka masam la buah limau tu..

Kalau pun 100% tak betul, 90% mungkin betul kot, sebab aku dah try, hehe..Bila member aku bagitau ni, habis semua buah limau pun aku nak rasa lekuknya..

Balik rumah, cuba korang rasa lekuk buah limau tu..Tapi kalau ada cara lain nak tentukan masam ke manis buah limau ni bolehlah share gak yea..



13 comments:

  1. oo, mcm tu ke huda. Baru tahu ni. Tp srd tak ada bawa balik limau pun. . .hehe

    ReplyDelete
  2. @~ yus ~ ada kak, semalam saya letak 3 biji limau dalam bilik dia, arini dia bawak balik kot..hehe

    ReplyDelete
  3. owh yeke.baru tau.pas ni boleh try.hehe

    ReplyDelete
  4. tapi kalau orang dah bagi saya makan je..ekekekek...
    masam pun sedap..makan dengan kicap..ekekekek

    ReplyDelete
  5. @diana makan dengan kicap? ok, 1st time dengar..

    ReplyDelete
  6. aah tul dikk
    betul apa yg huda cakap tuu
    akak pun dah pernah rasa yg manis tuu macam tuu ;)

    ReplyDelete
  7. ada sekotak buah limau kt umah, xbrani nk mkn sbb bru je nak elok batuk...akak nk x?

    ReplyDelete
  8. @mizzkechique takmolah..kat rumah pun tak termakan ni, hehe

    ReplyDelete
  9. barutahu nie, pasni boleh try tengok berhasil atau tidak hehe...

    ReplyDelete
  10. baru tau gak nih.. ari nih sy dpt lg sekotak.. dah jemu tgk limau nih.. hehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...