20.2.12

Makhluk Tuhan yang gemuk & manja

Hujung minggu tu bukan setakat menjaga rumah mak abah je, tapi makhluk Tuhan ni pun kena jaga jugak. Meroyan adik aku kalau yang ni diabaikan.



Namanya Mong. Umur berapa ek, entah aku dah lupa. Tapi adik aku beli dia ni dari saiznya kecik je, sampailah dah gemuk cam gini. Actually dia ada partner tapi dah mati, huhu. So tinggallah Mong ni sorang-sorang.

Aku ni menurut perintah je adik aku kena jaga Mong gemuk ni, kena set time makan dia, bersihkan sangkar dia, keluarkan dia dari sangkar bagi dia main-main..Pastu masukkan balik dalam sangkar bila tiba waktunya.

Korang ada bela pet jugak tak selain kucing? Meh share..

10 comments:

  1. teringin nak bela tapi selalu xde kat rumah nanti mati camne??

    ReplyDelete
  2. @azam tulah pasal kan, ini pun bukan saya yang bela, adik yang bela, nak jaga ni memang remeh..

    ReplyDelete
  3. yana punya ek...mmg arnab nk jaga nie remeh tul..sbb biras kita pnah bela dulu kat umah mil kita..dia suruh mil kita tlg tgk..orang tua mana le suka benda2 camnie hehehehe lain le ayam ke kan hikhik..

    ReplyDelete
  4. xde pet la..nanti kalo dia mati, nangis pulak..huhuhu

    ReplyDelete
  5. tak de bela apa pun..
    kucing pun tak..
    malas nak mengelolakan dia..dengan bulu nya..najis nya....
    aih,...heheh

    ReplyDelete
  6. @sisdee ni rai punya ni..sementara yana cuti, dia tolong jagakan.

    ReplyDelete
  7. Mong tu jantan ke? Dah kena kasi eh? Arnab klu tak di kasi, mmg penuh satu kandang. Hahahah!

    ReplyDelete
  8. papa mifz pun takde bela pet pun...teringin gak..tp bilo fikir2 balik..malas..hehe

    ReplyDelete
  9. comel je mong!

    anak sedara izan mmg bela arnab ni. banyak pulak tu sampai kena buat sangkar ke kandang yg sangat besar. arnab utk pet ada... utk sembelih makan pun ada...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...