23.3.12

Doa solat sunat Dhuha

Malam tadi Zarif minta aku carikan doa solat sunat Dhuha kat youtube. Sebenarnya dia dah ada doa pun, ustazah dia beri. Tapi dia nak dengar dan hafal melalui computer katanya. So aku pun carilah. So yang aku jumpa doa ni pun yang kumpulan UNIC ni nyanyi. 


Sebenarnya banyak kelebihan mengerjakan solat sunat Dhuha ni kan. Korang sendiri pun pastinya dah tau jugak kan. Aku pernah jumpa staf yang memang tak pernah lupa mengerjakan solat sunat Dhuha ni meskipun dia bekerja ofis cam aku ni. Kira bos dia pun dah maklum la kalau dia takde tu, memang pegi solat sunat Dhuha la..

Nak tau pasal solat sunat Dhuha lagi, boleh klik sini.

5 comments:

  1. solat dhuha..ramai yg tak tau lagik manfaat solat dhuha nih..

    ReplyDelete
  2. mmm....rajin la dia.....

    alhamdulillalh.......semoga saya pun mampu buat macam dia

    ReplyDelete
  3. Huda... kakak cadangkan tampal je doa-doa di dinding bilik dia. Ini cara kakak didik anak kakak Huda. Dinding tak lawa tak apa janji dia mudah ingat.

    p/s: Kakak doa dhuha dah biasa tapi bahasa melayu tak ingat kalau arab sebab dah hari-hari buat mestilah hafal.

    ReplyDelete
  4. Tau tapi tak amalkan...haishhh! Bile la nak ade kesedaran nie?

    =(

    ReplyDelete
  5. kat ofis ni pun ada sorang staf yg tak pernah tinggal solat dhuha...


    semoga kita pun mampu menjadi mcm dia..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...