6.9.12

Kisah marhaban di rumah sendiri

Lambat sangat aku update hari ni. Mood lambat la, nak terjah ke blog korang pun belum sempat lagi. Malam tadi marhaban kat rumah aku. Maklumlah dah duduk rumah sendiri tak boleh sombong, kena campur dengan jiran tetangga. Tapi ni marhaban lelaki la, marhaban perempuan aku terlepas tarikh, takpelah next year boleh bukak ok.

Aku dan mrhubby kongsi 5 rumah. Kongsi ni maksudnya kongsi makan, senang kerja. So group marhaban tu masuklah setiap rumah tapi makannya di rumah aku. Takdelah buang masa nak makan kat satu-satu rumah (tapi terpulang la kalau jiran tu takmo share dan nak makan kat rumah dia sendiri). Macam kitaorang sebab nak jimatkan masa dan nak kerja senang je.

Itupun group marhaban masuk rumah kitaorang dekat pukul 10.30 malam, settle campur makan lagi dah dekat pukul 11 gitu. Lepas rumah aku ada lagi 2 buah rumah, hmm bayangkan la lewat malam gak abis. Aku settle kemas plus vakum dan mop semua dalam pukul 12 lebih, pukul 1 pagi baru aku tido tau, nasib boleh bangun awal pagi tadi.

Aku amik gambar ni je, tapi takde orang yang marhabannya pulak. Gambar menu makan pun takde ek, hehe..

 Makanan pun tutup guna suratkhabar je, hehe..

 See tikar pun colourful, main bentang je kat porch ni

 Ni kat dalam rumah - senang kata luar dan dalam ada makanan

 Jom makan dulu sebelum orang datang marhaban..:)

Ok, menu semalam - Sate, lemang, kari daging (sebab katerer lupa buat rendang daging, sabar jelah) popia goreng, ayam goreng (ala drummet ayamas je), buah mata kucing, itu je..Yang paling laju abis buah mata kucing, mungkin sebab cuaca panas kot..

Yang penting dah settle marhaban, alhamdulillah ~



6 comments:

  1. cantiknyer rumah akak... :) bestlah kalau jiran2 ok.. jiran2 sya semuanya buat hal sendiri je kak.. xde pun nk muafakat buat benda2 ni semua.. rasa mcm x best je kejiranan kat tempat sya tu

    ReplyDelete
  2. kami pun habis bermarhaban semalam. Rumah akak hari Selasa semalam habiskan rumah2 yang lain. Samalah, makan kumpul setiap 3 rumah, so satu malam, dua kali makan. Dua2 malam tidur pukul 1...huhu.

    Semalam termasuk marhaban mechclub lagi ke area kami....huhu, penat gak.

    ReplyDelete
  3. sukalah tengok rumah awak, kemas jerk

    ReplyDelete
  4. dah lama tak marhaban. kl mana ada :-) wallpaper awak cantik lah. berapa rege dia ek sekaki?

    ReplyDelete
  5. besar jugak rumahnya ek? porch saja dah blh parking truck. hehehe...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...