7.12.12

As Sakinah Resort Janda Baik - I

Rabu lepas aku dan keluarga serta mak abah dan adik aku Wan menuju ke Janda Baik. Perjalanan tak lah jauh sangat memandangkan kitaorang memang dah ada kat rumah adik aku kat Damansara. 

Sebenarnya ada banyak pilihan nak menginap kat Janda Baik. Oh ye kenapa aku pilih Janda Baik? Err, tak tau ek. Cumanya aku dah rasa tension sangat kerja so aku nak satu tempat yang jauh dan terpencil lagi sunyi sepi nak tenangkan hati dan otak..:) Tak lama pun kat Janda Baik ni, setakat 2 hari 1 malam je. Oh lagi satu nak kasi anak-anak mandi sungai, sian diaorang asik mandi swimming pool je kan, meh g kawasan kampung sikit.

Di Janda Baik ni kitaorang menginap di;


Kat Assakinah Resort ni parking kereta kat tepi-tepi jalan tu dan kena jalan kaki masuk ke resort. Teruja bila sampai sini dah nampak sungai;


Pada mulanya kita dah booking 2 bilik kat bahagian depan, dekat dengan jalan masuk dan sungai tapi disebabkan ada program dan ramai peserta maka En. Ariffin (tuan punya resort) dah bagi kitaorang tempat penginapan seperti di bawah ni;

Lebih privacy dan tak campur dengan orang lain.

Kiranya dia upgrade lagi bilik-bilik kitaorang lebih luas dan besar dari bilik asal, yeay..:) Aku nak privacy sangat kan, ha amik ko memang sunyi sepi ok kat belakang ni.

Baru sampai..

Oh ye, kitaorang bertolak dari Damansara lebih kurang pukul 10 lebih pagi, kira tengahari dah jejak dah kat sini. Makanan memang tak disediakan oleh pihak resort (memang dah maklum dari awal). So kitaorang kena beli sendiri makanan. Tak susah pun nak beli makanan kat sini sebab ada warung-warung kat kawasan sekitar.

Lepas lunch, mrhubby dan anak-anak terus mandi-manda kat sungai;

  Diaorang je mandi, aku tak pun sebab sejukkkkkkk....

 Zarif paling excited yea..

 Zara pun boleh tahan sejuk..

Aku memang tak mandi sungai sebab tak tahan sejuk takat cecah-cecah kaki je. Sebenarnya rahsia yang patut korang tau sepanjang aku kat Janda Baik ni, aku memang tak mandi pun hahaha. Serius bukan takat air sungai je yang sejuk tapi air paipnya pun sama macam ais!

Ada heater kat bilik air tapi macam tak berfungsi je. Cerek tak disediakan ok. So aku redha! Makanya mandi aku kat sana cuma lap-lap je, hehehe.

Ok sambung next entry nanti, daaa...





6 comments:

  1. menarik juga, sekali sekala bawa anak2 ke persekitaran alam semula jadi macam ni... bagi anak kenal tempat...

    ReplyDelete
  2. mcm best je suasana kpg mcm ni. Saya pun duk kpg tp xde suasana cool mcm ni.
    Boleh consider nk pegi next time

    ReplyDelete
  3. Cantik tempatnya. Air pun nampak jernih dan bersih. :)

    ReplyDelete
  4. Wah..bestnya.. nak pegila.. :)

    ReplyDelete
  5. Kalau kakak alang-alang dah tak ada org tu mandi puas-puas Huda. Nampak seronok sangat sebab airnya jernih betul.

    ReplyDelete
  6. aduyaiii.. lama dah x mandi sungai ni... teringin gak ni nak pergi tp musim2 hujan ni x berani la plak...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...