18.12.12

Bila anak makin suka bertanya...

Makin lama makin hebat soalan dia dan makin terperangkap aku, hehe. Nasihat abah, kena bijak jawab soalan anak...
 


Bila soalan diajukan dengan spontan, maka dengan spontan juga aku kena cari jawapan yang bijak. Adakalanya aku kalah dan terpaksa cari masa lain untuk terangkan jawapan paling bagus dan boleh diterima akalnya.

Dulu masa anak kecik sibuk nak anak pandai cakap..Bila dah pandai cakap dan dah pandai tanya itu ini, ohhh letih tau nak menjawab.. :)

8 comments:

  1. Hebatnya zarif..pandai guna ayt dgn betul... Mamanya kena byk sabar ye... Budak bijak mmg tggi sifat ingin tahunya..

    ReplyDelete
  2. soalan bijak pandai nih...heheh

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.. itu tandanya Zarif anak yg bijak.. mmg hebat ayat dan bentuk soalannya.. kalau akak pun pause dulu baru boleh jawab he..he..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillahhh
    budak2 nie dikk
    bila dia bijak .. semua soalan kita x akan sangka dia tanye
    soo memang kita kena siap sedia
    sib baik tanye pasal facebook
    kalau tanye soalan macam zahrien tanye , huhuh lagi haru
    ibuuu macam mana adik boleh lahir ??

    ReplyDelete
  5. bijak soklan dia.. anak buah saya lak, ms umur 4tahun, dia tanya, "Uda, nape tebing ni curam?"... wah, tak terjawab soklan tu..

    ReplyDelete
  6. Hahaha..tuhla...aritu alisya tanya saya, Papa, kenapa lelaki ada k****? Fuhhh..berpeluh2 nak menjawabnya...

    ReplyDelete
  7. perrrghhhh...soalan dia tu tak terjangkau dek akal aku...huhu...

    ReplyDelete
  8. perghhh kita yang dah besar ni pon xpenah terpikir pon solang cenggitu memang bakal budak yang genius ni.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...