13.2.13

Cameron Highlands - 29-30/11/12 (Siri I)

Selamat bekerja kembali untuk semua (mrhubby masih cuti lagi, huhu). Sebelum aku teruskan, ucapan takziah ditujukan untuk keluarga blogger Teratakarmo - arwah Jejai yang telah kembali ke rahmatullah semalam disebabkan penyakit kanser paru-paru. Moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan mereka yang beriman. Al-Fatihah ~

Ok back to the topic..


See tarikh tu? 29-30 November 2012. Sangat basi ok entry ni tapi layannn je yea. Maklumlah cuti CNY ni tak ke mana so masa lapang yang ada ni mehlah aku isi dengan entry yang terhutang ni. Selagi tak letak dalam blog selagi tu rasa bersalah yang amat, hehe..Lagipun bolehlah feeling-feeling ke Cameron Highland walaupun jasad kat Johor, :)

Oh yea, kitaorang (aku dan keluarga) diikuti parents dan adik lelaki aku datang ke Cameron Highlands mengikut jalan Tapah yea. Agak scary ikut jalan ni, sepanjang perjalanan memang dok berzikir je. Beberapa kali jugak mrhubby dok tanya aku ok ke tak? Jalan yang berliku tapi mujurlah aku takde rasa pening ke apa memang semuanya ok je.

Kami menginap di Country Lodge Resort

Country Lodge Resort ni terletak di Pekan Brinchang, tak jauh dari tapak pasar malam. Kedudukan yang strategik dan pekan ni agak meriah sikit berbanding di Tanah Rata. 

Disebabkan cuti sekolah akhir tahun waktu tu, jadi pasar malam ni dibuka setiap hari. Sama je macam pasar malam yang lain bezanya ada dijual item dan souvenir yang terkenal di CH macam teh dan lain-lain.

 Fridge Magnet pelbagai bentuk binatang menjadi tarikan Zarif

 Nak jugak beli robot tu...

 Mak yang sibuk nak belikan adik aku baju sejuk

 Rambang mata...

Balik dari pasar malam tu memang takde ke mana sebab badan pun letih lagi so kitaorang tapau KFC je tambahan pulak cuaca malam tu agak dingin dan sejuknya rasa sampai ke tulang disebabkan hujan renyai-renyai yang turun dari petang.

Ok..kita sambung siri seterusnya nanti ~






4 comments:

  1. hehehe.. entri tergendala la ni ye kak huda.. xpe.. at least terbit gak entrinya.. bestnya cameron.. tahun ni mmg plan nk g sana.. nak bawa baby.. dah 4 tahun x ke cameron tau..

    ReplyDelete
  2. memang seronok pergi CH...time tuh pergi jem atas sana...bln 12 baru ni kami semua naik CH...tak puas he..he..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...