7.3.13

Macam-macam hal - Mentalkah?

Ni semua pasal berita semalam;

Kes 1
Kisah penyanyi yang direman sebab dituduh bunuh suami. Pelik je sebab si suami nak jumpa anak tapi tak dibenarkan dan berlaku pergelutan dan kekasaran. Akhirnya suami ditemui terikat kaki dan tangan di bilik tidur dan hasil bedah siasat mengatakan mangsa meninggal dunia akibat serangan jantung sebab berlaku pergelutan dan kekasaran.

Ermm, mungkin kita tak tau kisah sebenarnya..Tapi apa salahnya nak jumpa anak sendiri walaupun pasangan tu dalam tempoh bercerai..Kan dah tak pasal-pasal kena reman, kalau betul dihukum bunuh lagi laa berat, haihhh......



Kes 2
Bila Pengarah Hospital ditetak oleh staf sendiri sebab staf tu tak puas hati bila diarahkan tukar ke unit yang lain. Tu pun pelik jugak. Bila dah tak puas hati boleh pulak amik parang pastu sesuka hati nak tetak pengarah hospital. Waaaa..dengar berita dia dahpun menyerah diri kat balai polis.

Sekali lagi kita tak tau situasi sebenar tapi cubalah dalam melalui apa saja situasi kita jangan buat perkara yang tak sepatutnya. Benda yang patutnya mudah kan dah jadi susah, lagi la bila dah jadi kes polis dan kerjaya pun boleh terjejas.

SEBAIKNYA JANGAN BIAR DIRI DIKAWAL EMOSI. BELAJAR BERSABAR DAN INGAT TUHAN SENTIASA. PERINGATAN INI PUN UNTUK DIRI SENDIRI JUGAK.


5 comments:

  1. Bila emosi mempengaruhi diri, kewarasan tertolak ke tepi...

    ReplyDelete
  2. xtau la apa nak jadi dengan zaman la ni

    ReplyDelete
  3. semua sebab tekanan hidup juga...

    ReplyDelete
  4. Pada kakaklah Huda iman tidak dibaja tidak mustahil perkara pelik begini terjadi.. syaiton mudah menggoda mereka yg lalai dari mengingati Allah.

    ReplyDelete
  5. makin ramai yang sakit mental nih...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...