1.4.13

Hai si ikan pelaga

Hai..salam Isnin yang ceria (mood kena ok yea)..Aku je kot yang ceria pagi ni, yang lain-lain muka lemau semacam je, baik bapaknya sampailah ke anak-anaknya, hehe.

Tapi lemau-lemau pun bersemangat jugak nak ke sekolah..:)

Ok takdelah cerita yang menarik sangat last week sebab takde ke mana pun kecuali menghabiskan masa dok rumah mak dan rehat-rehat saja. Memang best kan dapat rehat, dapat habiskan masa dan berbual dengan family tersayang.

Takpelah takmo bebel banyak nengoklah gambar ni;


Bukan main syiok lagi dia dok menilik ikan pelaga yang atuk dia baru beli. Anak-anak aku memang jakun sikit, kesian kan..Nama je dok kampung tapi jakun hehe. Pantang kalau ada benda-benda baru kat umah mak aku memang itulah yang diaorang akan kejar.

Sebelum ni abah aku ada je bela ikan pelaga gak, ke ikan emas ke, tapi memang tak lama laa..Itupun malam kelmarin aku nengok Zara dah amik kacang lepas tu nak masukkan dan bagi ikan tu..Nasib aku sempat nampak, kalau takkk.....

Kita nengok jelah berapa lama hayat ikan ni eh..:)






7 comments:

  1. BS pernah merengek nakkan ikan laga, tapi kakcik malas layan. ;-)

    ReplyDelete
  2. ammar pun ada ikan laga ni... smp skrg hidup lg... hihihi

    ReplyDelete
  3. salam..singgah pagi
    dulu rajin jugak bela ikan pelaga :) cantikkan warna ikan2 tu

    ReplyDelete
  4. hahah...
    siap bagi makan kacang..
    ok la tu..dari bagi makan remote astro,..
    maisara dulu suka masuk kan remote astro dalam akuarium..
    seingt saya remote aSTRO KAMI DAN BERGANTI 5,6 KALI JUGAK LA..

    ReplyDelete
  5. Hahahaha...kcg? Zara nak pelbagaikan hidangan la awak. Hahahaha...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...