11.9.13

Bila harga rumah naik lagi..


See, harga rumah akan naik lagi..Nasib baik la aku dah ada rumah, memang bersyukur banyak-banyak la. Dua ke tiga tahun lepas aku beli rumah aku sekarang dengan harga RM158 ribu. Sekarang dah naik RM200 ribu lebih la..Aku lupa lebih tu berapa eh, tapi memang lebih laa.

Ikutkan aku memang taknak beli rumah dulu tapi mrhubby suruh je aku beli sebab dia tau aku taknak beli sebab taknak gaji kena potong banyak. Tapi aku akur la sampai bila nak dok rumah sewa kan. Biarlah gaji kena potong janji ada rumah sendiri..Lagi lambat beli lagi banyak potongan bulanan nanti. Sekarang memang suffer sikitlah tapi better ada rumah sendiri.

Aku tau kalau kat bandar-bandar besar memang harga rumah mahal melampau. Even adik-adik aku sendiri beli rumah mahal sangat, sikit lagi nak cecah ke setengah juta ok..

Boleh je kalau nak naikkan harga rumah tinggi macamana pun TAPI NAIKKAN LA GAJI SETIAP ORANG TAK KIRA LA GOMEN KE SWASTA KE SETARA DENGAN TARAF KEHIDUPAN MASA KINI.

Kadang gaji basic orang sekarang ada yang tak masuk akal la dengan kehidupan masa kini. Kalau buat part time pun berapa jelah yang boleh menampung sangat kan..Duit zaman sekarang lebih laju dari air. Dulu kalau ada RM100 rasa bernilai sangat dan boleh tahan la seminggu atau mungkin lebih TAPI sekarang RM100 tu sehari pun boleh habis macam tu je, huhu..


8 comments:

  1. yg bab naikkan gji tu sy setuju kak.. swasta ni payahla nak naik gji.. klu naik pun, xselaras.. pandai bodek, banyak la naik.. giler.

    ReplyDelete
  2. Sebab itu kalau ada duit lebih baik kita labur beli rumah lebih sikit Huda. Tak tahu masa depan anak-anak kita macam manalah mahalnya. Kakak dah nampak dari dulu lagi kerajaan kita tak pernah melihat masalah ini sebgai masalah rakyat.. cakap aje tapi realitinya kita yg menanggung. Masa muda ni Huda belilah 3-4 biji dah tu sewakan. Akan dtg Zarif, Zara dan Zahia tak susah dah nak cari rumah.. Aset yg tak pernah susut.

    ReplyDelete
  3. semuanya akan berkait kait kan.hmm ntah lah.xtau nk ckp apa dh.

    ReplyDelete
  4. hadoi...kesian pada yg belum beli rumah lagi tu...makin hari makin naik, giler ke apa...

    ReplyDelete
  5. btl tu k.huda.. duit skrg mmg mcm air. alhamdulillah kita yg dh beli rumah ni dpt harga yg murah. mmg bersyukur sgt sbb cepat beli rumah. ada kwn2 yg barunk beli rumah semua merungut harga mahal. rumah teres skrg ni nk dpt yg bawah 150k mmmg dh sush mgkin xde kot. semuanya dh 200k ke atas. tu rumah setingkat. kalo 2 tgkt?? huh.. mmg x mampula jwbnya. kdg2 terpk mcm manalah nasib anak2 kita kelakkan.. mmg skrg ni perancangan nk beli rumah je. flat pun xpela janji akan dtg anak2 dh ada rumah sndr..

    ReplyDelete
  6. samalah juga kat sini huda. kejap je harga rumah dah naik. mujurlah beli thn lepas. alhamdulillah sangat lega dah ada rumah sendiri buat tempat berlindung anak beranak. kalau fikirkan pasal semua harga brg yg naik mmg naik semput jadinya. nak tak nak kena jugalah jimat2 mana yang patut.

    ReplyDelete
  7. tu la bahana petrol naik...jgn kate kuih2 naik harga, rumah pun same hah....kalo gaji naik lain la cite kan...adus dus dus....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...