25.10.13

Moga Tuhan lindungi kita semua...

Terus terang dengan berita yang macam-macam kebelakangan ni buat aku jadik tak senang. Yea aku memang cepat emosi dan terkesan dengan segalanya. Mati itu benar tapi mati dalam keadaan yang begitu kalau boleh memang nak dielakkan tapi siapalah kita sebab semua yang berlaku atas kuasa Tuhan. Dah tertulis begitu ajalnya maka sebagai manusia kita kena redha..

Aku share status dari Saiful Nang;

 

Hari ni nak pergi kerja pun aku rasa semacam, pandang keliling nengok sana sini padahal dalam kawasan tempat kerja sendiri..Hei, tempat kerja sendiri pun dah tak selamat ok..Dahlah aku datang awal pagi sorang-sorang je mau tak rasa semacam je..Sebelum ni aku rileks je takde hal tapi berita-berita yang menakutkan ni buat aku dah jadi sebaliknya pulak. Pesan mrhubby, "Sekarang ni kita kena rasa curiga kat orang.."

 Aku sayang mereka

Meskipun yang ada di keliling aku ni hanyalah pinjamanMu, tapi berilah peluang agar aku dapat menikmatinya dalam keadaan yang baik, bahagia dan tenteram..Jauhkanlah dari segala malapetaka dan perkara-perkara yang tak sepatutnya..Amin.


 


6 comments:

  1. Selagi perundangan Islam diperlekehkan akan beginilah jadinya. Lihat seperti dikatakan kawan kita tu Huda, Brunei pun dah nak laksana hudud - percayalah cara Sultan Brunei inilah yg bijak.

    ReplyDelete
  2. Terima kenyataan. Malaysia mmg bukan negara yg selamat lagi. Tak payah pergi jauh. Tempat kerja saya n dkt2 rumah sy pun jadilah. Selalu sy post kisah2 jenayah (walau kecil) yg jadi kat tmpt sy ni. Org tak takut sbb pemerintah kita tak berusaha utk tangani mslh ni.

    =(

    ReplyDelete
  3. sedih bila amati makna kehilangan Huda....moga keluarga terbabit redha dan tabah...
    minta dijauhkan dari perkara sedemikian hendaknya....

    ReplyDelete
  4. Berhati-hatilah kita semua, jangan berasa terlalu selesa dengan apa yang kita lalui setiap hari. Penjenayah tak kenal siapa.

    ReplyDelete
  5. sy pun sangat2 terkesan bila baca berita2 tu...tetiba terus teringatkn anak2, mampukah mereka teruskan hidup tanpa sy di sisi...anyway...Salam…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com . Saya follow sis n kalau sudi follow la saya balik yer…

    ReplyDelete
  6. betul tu kak huda.. dlm perkara begini sesiapa saja boleh jd mangsanya.. Moga kita semua dilindungi oleh Allah SWT...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...