29.11.13

Jangan nilai dari luaran...

Semalam takde post sebab aku EL terus sambung hari ni sebab nak pantau Aisyah yang demam, tapi hari ni alhamdulillah makin baik..Itu nanti aku cerita kat entri lain k..

Malam tadi ada ke aku mimpi jadi perantara pada mak Johan Asaari untuk terima Lana Nodin sebagai menantunya, huhuhu..Ha, ni la padahnya sebelum tido pergi jadi stalker kat instagram orang lain pastu sibuk baca komen orang jer, aduiii...

Ok, sebenarnya memang agak terkejut la dengan berita yang mengatakan si Johan ni nak kawin dengan Lana...Yelah, aku pun ingat Johan ni bercinta dengan Shila Amzah tapi tup tup jadik kisah lain pulak..

Biasalah dunia artis kannnn..Bila baca komen orang pun macam-macam, memang teruklah orang sekarang ni komen macam tak reti dan tak tau segala yang berlaku atas ketentuan Tuhan. Yelah soal hati dan perasaan ni susah nak cakap.. Lagi satu kita tak tau cerita sebenar so suka-suka je nak hentam orang sebarangan..Yea, aku pun terkejut dan aku pun kalau boleh nak si Johan tu kawin dengan Shila (sebab lagaknya macam orang bercinta je) lagipun nampak macam sepadan dan sopan jer, alih-alihhh....
Disebabkan hari ni hari Jumaat, mehlah kita muhasabah diri sikit rentetan dari kisah ni...Kita semua ni manusia biasa termasuk la aku yang tak perfect ni. Tapi siapalah kita kan nak menghukum orang tu baik ke tidak melalui luaran jer.

Dulu aku pun suka judge orang dari sikap luaran. Ada member ni dia jenis yang muka masam jer, terus aku judge dia garang dan sombong..Tau tak, sekali tu Tuhan bagi aku satu ofis dengan dia dan setelah kenal rupanya dia baik sangat dan sekarang kitaorang bestfriend tau... Tu satu contoh yang berlaku pada diri aku la dan pastinya ia kisah benar yang buat aku tersedar kita tak boleh judge orang dari luaran melainkan kita kenal hati budi dia dulu..

So sekarang aku cuba kawal diri untuk judge orang dari luaran melainkan kita kenal hati budi dia dulu. Ada member aku pulak nampak macam baik tapi hakikatnya sebaliknya pulak..Aku pun tak tau nak judge diri aku macamana, aku rasa aku orang yang baik dan happy go lucky, tapi mungkin ada orang anggap aku sombong sebab kalau dengan orang yang tak kenal aku macam berat mulut sikit dan serius jer, hehehe..

Kesimpulannya jangan terus menghukum orang tanpa kenal hati budi dia dulu. Percayalah setiap apa yang berlaku ada sebabnya...

Kita doakan andai benar jodoh mereka bersama doakan yang baik-baik. Mana ada manusia sempurna semua pun pernah melalui kesilapan dan kejahilan dalam hidup. Mana tau satu hari nanti Lana akan berubah menjadi insan yang lebih baik even lebih baik dari yang dok komen dia teruk-teruk tu..Nengok jelah contoh artis-artis kita yang dulunya seksi tapi semua pun dah melalui fasa perubahan dalam hidup yang nyata lebih positif dan pastinya lebih baik dari aku..

Sekian....



3 comments:

  1. Betullah huda apa pun hubungan mereka bukan kita tahu hakikat sebenar. Apa yg diperolehi berdasar dari tulisan wartawan. Kita yg membaca terus buat andaian..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...