20.1.14

Cuti mingguan nak 3 hari boleh??

Assalamualaikum..

Seminggu lebih tak update bukan sebab dah tak minat nak tulis blog tapi sebab aku bercuti seminggu menjaga baby Aisyah yang sakit..Cerita sakit tu aku akan update kemudian sebab macam nak kena buat karangan panjang pulak. Ni aku update live je dari ofis. Sebab update live makanya kita letak jelah entry ringan sebagai warm up, hehe..


Macamana cuti tiga hari? Seronok tak?

Semalam saja-saja update status kat fb macam kat bawah ni;


Nengok-nengok ramai jugak yang like status ni dan kebanyakannya adalah geng-geng perempuan dan kaum ibu..Well, ini adalah hakikat kan...Siapa yang tak suka cuti lama tapi tak bermakna kita tak suka kerja..

Cumanya bila ada cuti panjang ni kita terutama kaum perempuan dan ibu ni rasa seronok dapat dok umah buat macam-macam kerja, dapat jumpa keluarga, habiskan masa dengan mak abah, suami, anak-anak, adik beradik, kawan-kawan dan lain-lain.

Yang lagi best kita dapat optimumkan masa tu dengan lebih berkualiti lagi. Mungkin selama ni kita habiskan masa tapi kurang berkualiti sebab terkejar-kejar dengan macam-macam benda nak diuruskan. Tapi bila cuti 3 hari ni insya allah kita rasa ada masa lapang sikit la..

Hakikatnya bila cuti dan dapat habiskan masa dengan keluarga tersayang secara psikologinya hati kita pun senang dan gembira. Bila dah macam tu, automatik merangsang otak kita untuk berfikir secara positif dan rasa bersemangat nak pergi kerja..Ye kan???? :)


Tapi tu angan-angan aku jelah kan, dan pastinya angan-angan semua orang sebab sekarang ni cuma cuti mingguan 2 hari saja, huhu...So pandai-pandailah adjust masa tu sendiri..

Kalau nak rasa cuti 3 hari ni lagi, tunggu CNY 31hb nanti yea, rasanya cikgu-cikgu macam cuti lama sikit kan..

Oklah dah tu je, nanti korang tunggu jelah update terbaru, banyak je lagi aku akan update yea..Amboi tadi kata entry nak warm up je kan, hehe..

Tq sebab sudi baca!




2 comments:

  1. hehehehe mmg betul pun kak huda.. mcm mana kalau sabtu pun kena kerja.. sehari je ada masa nk diluangkan dgn family.. + sibuk dengan hal rumahtangga lg.. rsa mcm x berbaloi je sehari tu...

    tp kalau dpt 3 hari tu mmg syok habis la.. hehehehe

    ReplyDelete
  2. Kalau boleh nak selang sehari kerja, sehari cuti Huda lagi best:)
    Tapi oklah juga dapat dua hari. Ada yg cuma sehari aje cuti dalam seminggu...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...