24.3.14

Buat kuih dan menghabiskan masa di dapur

Terasa lamanya tak update blog.

Macamana eh nak mulakan cerita? Ada cerita cemas yang berlaku minggu lepas tapi aku kena karang dulu so esok jelah aku reveal..Sapa yang follow instagram aku mungkin dah tau tapi esok jelah aku cerita full...

Ni aku nak cerita hobi terbaru aku yang sekarang suka nak memasak dan buat kuih..:) Bangga sikitlah sebab memang aku tau aku ni pemalas dan tak suka nak buat kuih. Tapi memikirkan sampai bila nak ikutkan rasa malas dan takmo cuba sesuatu yang baru so haruslah aku bangkit, yea tak? Buang rasa malas tu dan up diri ni..Tak cuba tak tau kan??

Makanya dua minggu lepas aku memberanikan diri buat muffin coklat..



Korang nengoklah betapa comotnya muffin kita..Retak dan merekah, hehe..Eh tapi lembut dan sedap tau, tak tipu..Ni pertama kali buat, bila dah kali kedua buat dah cantik, takde merekah ni semua..:)




Nengok apam polkadot pulakk, hehe...Serius, buat ni sangat remeh tapi seronok. Kenapa aku cuba buat? Sebab Zara peminat apam polkadot ni...Dari beli baik aku buat, yea tak..Mestilah merah biru, JDT maaa...:)

Oh ye disebabkan apam polkadot ni Zara dah bawak ke sekolah dan cikgu dia tanya aku jual tak? Nak beli katanya, huhu...Baru first time aku buat, tapi aku tak jawab lagi nak jual ke tak, nengoklah nanti camana..Sebab buat pun suka-suka jer..

Ni sarapan semalam, simple jer, roti letak tuna dan cheese lepas tu bakar kejap..
Letak dalam bekas tu cam grand kononnya, haha..


Ni pasta bakar dan cheese, pun simple je main campak-campak..


Ni homemade ice cream, ala takde perisa apa plain jer, baru buat malam tadi.
Kaler merah biru lagi, merah pun dah cam pink..

Cuti sekolah ni nanti kerjanya asik cari makanan je, so buatlah something supaya adalah benda diaorang boleh makan..Pagi tadi pun aku dah buatkan jemput-jemput ikan bilis..

Memasak ni seronok tapi tulah part nak sediakan bahan tu je yang remeh lagi kalau kita sorang-sorang je yang buat semua tu..

Ok sekian dulu. 

Masih mengharapkan berita yang baik untuk MH370...

 



3 comments:

  1. Wahhh..tetiba dapat idea utk sarapan anak. Cam best je tengok roti tuna tu!

    ReplyDelete
  2. Masa cuti ini lagilah kena banyak makanan Huda. Cantik pulak aiskrim Huda buat..
    Kalau macam kakak dah senang sikit sebab mereka buat sendiri...

    ReplyDelete
  3. rajin. kta tgu mood mari. lepas bersalin may be :-p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...