18.3.14

Kalaulah bulan boleh berkata...

Malam tadi bulan penuh bercahaya...

Bulan tu pasti nampak apa yang kita sedang cari sekarang..
Kalau bulan boleh berkata-kata...
Apa yang mereka sedang buat wahai bulan?
Selamatkah? 
Lena tidurnya?
Kenyang perutnya?
Kalau bulan boleh berkata-kata..
Kau boleh jadi saksi wahai bulan..
Semua penat ternanti-nanti
Khabar yang tak pasti
Berbagai spekulasi
Moga penantian ini segera diakhiri
Kalau bulan boleh berkata-kata...


Terus terang aku tak suka menunggu. Aku orang yang tak sabar. Setiap hari bangun dari tidur, perkara pertama aku capai adalah hp dan check twitter mengharapkan berita baik, "MH370 DITEMUI"

Tapi sebelas hari berlalu tanpa sesuatu. 

Ya Allah Kau Maha Mengetahui segalanya...

Kadang rasa perit nak baca segala yang ada di media sosial mahupun elektronik. Tak tau mana betul ataupun salah...Betulkah hilang?? Atau ada cerita di sebalik kehilangan ni? Tak mampu berfikir dan aku mengharapkan perkara yang berlaku ini bukan di Malaysia tapi hakikat dan realitinya YA IA SEDANG BERLAKU DI MALAYSIA!

Moga semuanya selamat dan akan kembali kepada keluarga masing-masing. Percayalah penantian sememangnya satu penyeksaan...

Tapi sebagai orang Islam dan hamba Tuhan aku tau kita kena percaya pada QADA' DAN QADAR. Moga ada cerita yang baik menanti kita semua dan kalau sebaliknya aku redha..

- Aku takde kaitan dengan sesiapa dalam pesawat MH370 -



4 comments:

  1. Cubit peha kiri peha kanan terasa
    walau diMH370 tiada sesiapa dgn kita
    namun ikatan kasih satu negara ada dlm jiwa
    teruskan doa kita Huda..

    ReplyDelete
  2. Moga usaha dan bantuan dipermudahkanNYA dalam misi mencari pesawat MH 370 tersebut.

    ReplyDelete
  3. BETUL!! tiap kali bangun tdo mesti cek fb ke tweter nak tgk update ....harap2 sgt ade yg up status MH 370 ditemui...syukur Alhamdulillah...tapi nampaknye sampai skrang tak de lagi....sob sob sob...

    ReplyDelete
  4. betul..makain kita baca makin pening.makin asyik kita berfikir macam2..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...