15.5.14

Buku Masakan Anak

Yeay hari Khamis..Asal hari Khamis je suka, mestilah suka sebab Khamis petang kerja setengah hari je. Kan kitaorang balik pukul 3.30 hehe..Tapi biasanya, hari Khamis la kerja aku banyak dan bukan setiap Khamis pun aku dapat balik awal macam minggu lepas pukul 4 lebih jugak aku balik huhu..Tapi it's ok sebab rumah dekat jadik takde hal sangat..

Sebenarnya takde apa sangat nak cerita sebab aku kekurangan gambar. Aku ni kalau nak baca blog orang aku suka nengok gambar..Lagi besar gambar tu lagi aku suka sebab dia attract minat aku, hehe..Antara blog yang aku suka baca sebab selalu letak gambar yang clear adalah blog LIEYALATIF , WAHIDA, FILLANIE dan ELLY.

Ada banyak je lagi blog yang aku suka baca, paling penting adalah gambar hehe..So disebabkan aku kekurangan gambar jadik apa yang ada jelah ok..


Ni dah sebulan lebih kot aku beli buku ni..Beli kat fb, join group Kelab Bekal/Bento Malaysia ada member tu jual buku ni (kalau tak silap ler). Aku ni bukanlah terer masak sangat tapi bolehlah untuk anak-anak aku ni terutama Zara dan Aisyah la..Zarif takyah nak ikut resipi sangat, dia makan je apa yang terhidang hehe..

Ishh kalau nengok orang yang post bento kat Kelab Bento tu rasa cam nak nyorok bawah bantal ok, kagumnya aku dengan mak-mak yang sangat rajin buat bento tu..Nak post gambar bekal anak aku kat situ pun tak mampu ok, malu sangat, jauh sangat bezanya, huhu..

Baru beberapa resipi je aku buat, ala senang-senang je tapi kalau sifat M tu datang memang tak pandang dah buku ni huhu..Sifat M sila pergi jauh-jauh...

Ni masa cuti Wesak hari tu..
Minggu ni memang minggu peperiksaan, fuhh cabaran betul nak uruskan anak-anak..

 Ala-ala seksinya budak ni, hehe
Rambut dah pendek cam Wynona Ryder :)

Sekarang ni tengah selsema dan batuk lepas tu asik meragam je maybe sebab gigi nak tumbuh kot tapi lambat betul nak keluarnya tu pasal meragam dan mengamuk je..Lagi 17 hari dah nak masuk setahun ok..

Dah tu je nak cerita..Tq sebab baca!




3 comments:

  1. wah... macam macam bole makan si kecik nanti yek...

    ReplyDelete
  2. kikikiki mcm lieya laa suke gambar dlm blog so baru bersemangat nak bace...nak bace no 2 yg penting gambar nye hahaahahah....

    oo huda pun join kelab bento yeak heheheeh...lieya suke cuci mate gak tgk makanan2 yg moms buat dlm tu...rajin jek laa nak meniru cume tangan tak kreatif so main tibai jek laa ahahaahahah.... skrang untungkan masakan utk anak2 pun ade buku hah.... dpt kite buat makanan berkhasiat tuk dieorg....

    alahai aisyah...kaki tuuuu...paha kfc tuh...geget sikit boleh? heheeheh

    ReplyDelete
  3. Buku dah ada cuma tunggu masa nak melaksanakan aje Huda.

    Adik dah nak setahun macam cepat aje ye kan:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...