15.8.14

Cerita sakit mata lagi - plan raya batal

Haritu Zara kena, kelmarin Aisyah la pulak..


Memang redha dan pasrah jelah..Tapi hari ni alhamdulillah Aisyah makin baik mungkin berkat titis susu ibu dan dia pun minum susu ibu jadi cepat je baik...

TAPIIII,

Bangun tido hari ni aku perasan mata lain macam, check kat cermin mata kanan dah merah dan berair..Seperti dijangka, nak buat camana kan, pasrah dan redha je laa..

Tuhan nak bagi dugaan dan ujian waktu ni nak kena sakit mata, kadang cuba elak tapi dah nak kena terima je la..

Plan beraya hari ni dan esok semua dibatalkan. Tinggal mrhubby dan Zarif je lah yang tak kena, entah tak tau bila..Kalau tak kena langsung lagi elok. Tu pun semalam aku dengan mrhubby bergilir jaga Aisyah kat rumah sebab masing-masing tak cuti.

Dengan aku kerja dengan bos (tq pada bos sebab sangat memahami keadaan aku) dan tq jugak pada mrhubby yang sanggup berkorban masa (padahal dia cikgu) tapi demi anak yang sakit kitaorang cuba aturkan masa sebaik mungkin.

Dalam hal macam ni memang mengharapkan bos/majikan yang memahami jer. Faham je lah kan sakit mata ni memang mudah berjangkit so kalau kena kat anak-anak kecik memang payah lagi pulak ibu bapa bekerja cam aku dengan mrhubby ni. Dah anak sakit mata memang la tak boleh nak hantar ke taska atau sekolah.

Takpe aku terima je dugaan atau ujian kecik ni..


Disebabkan pagi ni tak ke mana, meh aku mandikan budak kecik ni dengan lemon. Dia batuk dan selsema pulak. So aku ada baca petua, kalau nak kurangkan selsema bolehlah mandi dengan lemon..Macam syiok pulak aku nengok dia mandi cam tu..

Selamat berhujung minggu dan selamat bekerja untuk semua..


1 comment:

  1. Ooo.. baru tahu petua tu . Lps ni blh cuba.. tp dh besar gedabak ni nk berendam camne.. heehe

    Dah lma x kna sakit mata ni.. asya pom pnh kna skali msa umur 3-4thn gitu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...