20.11.14

Zara dan konvokesyen PASTI 2014

Sabtu lepas berlangsung majlis konvokesyen Zara. Habis dah belajar anak ibu ni, sob..sob..Sedih pulak rasanya bila anak makin membesar, memang rasa macam baru je lahirkan dia ni..



Kali ni majlis diadakan di The Summit Batu Pahat. Orang Batu Pahat confirm la tau The Summit ni, sebelum ada BP Mall dan Square One, The Summit ni la yang paling havoc. Kat sini jugaklah tempat aku selalu dating dulu huhu.. Sekarang tempatnya ala-ala suam je, tak taulah kot lepas ni ada projek baru nak buat kat sini ke kan. Still ada kedai yang beroperasi la dan aku pun ok je majlis buat kat sini, kawasan lapang dan puas untuk si Aisyah tu nak berjalan je, dia mana boleh dok diam.

Lepas daftar je, parents semua tunggu kat bawah, dan anak-anak semua dibawa ke tingkat atas dan dijaga oleh cikgu. Bukan senang oh cikgu nak uruskan anak-anak kecik ni semua, macam-macam karenah hehe..

Untungnya kali ni, majlis dibuat sesi pagi dan sekolah Zara ni giliran yang pertama ambil sijil dan hadiah..:) Ingat lagi tahun lepas buatnya waktu petang dan sekolah giliran yang ketiga terakhir.


Sebelum anak bergerak ke pentas utama, sibuklah aku nak bergambar jugak..Cikgu nengokkan jelah mak-mak yang sibuk nak bergambar dengan anak ni, hehe.. Aisyah tu pun dah cam rimas je rasanya..


Ni tengah tunggu giliran nak naik pentas ni, tapi sayangnya gambar kat pentas tu tak clear la pulak tapi aku tak letak kat sini..


Ni dah turun pentas, tahniah anak ibu..:)

Ingat dah amik sijil semua boleh terus balik tapi tak boleh la pulak sebab diaorang ada buat persembahan huhu. So kena tunggu lagi, tapi takpelah kan, sebab persembahan terakhir kat sekolah tadika.

Zara dan kawan-kawan buat persembahan dikir barat :)
Bagusnya kat sekolah PASTI ni dia akan pastikan anak-anak aktif dan terlibat dengan pelbagai aktiviti

Alhamdulillah dan tahniah!

Semoga Zara dan anak-anak ibu yang lain akan terus berjaya dalam bidang yang diceburi...Oh lepas ni nak kena tunggu lagi 4 tahun nak masukkan si kecik tu ke PASTI jugak..Sampai bila-bila PASTI tetap di hati.

Terima kasih cikgu-cikgu!!

3 comments:

  1. PASTI takde pun kat kawasan umah kami. Sobs!

    ReplyDelete
  2. Anak-anak kakak dari yg sulung sampai yg kecik semuanya ke PASTI juga Huda. Senang. Yg pasti membaca dan menulis jawi/rumi/solat/doa semua cepat kan. Lagi satu kalau Huda perasan di sekolah rendah masuk aje tahun 1 yg ada di kelas pertama 99% anak-anak tadika PASTI kan. Ini di sekolah anak kakaklah...

    Tahniah Zara... sekarang dah pandai solat kan..

    ReplyDelete
  3. betul tadika PASTI memang lebih baik dari kemas..ramai yang kata kemas lebih banyak menari je..eheheh+

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...