5.3.15

Kejam!!

Kenapa orang kita ni takde perasaan?!!

Sakit hati, rasa geram, sedih bila baca berita ibu muda dalam pantang ditemui separuh bogel dibunuh sebelah bayinya yang baru berusia sebulan lebih. Ya Allah, kenapakah???

Awal minggu ni dikejutkan dengan berita pembunuhan isteri polis bantuan yang dikelar di rumahnya yang disyaki dipecah masuk oleh suspek yang dikenali, itupun berlaku di hadapan tiga anak kecilnya. Waktu ditemui oleh suaminya, isterinya itu masih lagi bernyawa sehinggalah meninggal dunia di hospital.

Kejam kan????

Dua kisah ini sangat tragis bila ibu dibunuh dengan kejam dengan meninggalkan anak-anak yang masih kecil lagi. Kenapakah ini berlaku kat Malaysia? 

Ya Allah, tak terbayang mengenangkan keadaan anak-anak yang ditinggalkan tu, hilang kasih sayang seorang ibu dalam keadaan yang sangat kejam.

Aku yang kadangkala tinggal sorang diri kat rumah pun rasa macam tak selamat ok sebab membayangkan keadaan yang macam ni la. 

Mudah-mudahan roh kedua ibu muda itu dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan para solihin. Dan aku berharap sangat pembunuh pada kedua kes ini dapat ditangkap dan ke tali gantung la hendaknya..


2 comments:

  1. Itu lah..penjenayah tu pulak sebangsa seagama dengan kita..dah masanya untuk hudud...

    ReplyDelete
  2. Nyawa manusia seperti tidak berharga sekarang ni. Saya sendiri takut mendengar berita ni ;(

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...