14.4.15

Cerita bekal anak-anak

Orang macam aku ni bukannya ada cerita jugak, kadang teringin nak cerita pasal isu semasa tapi takut kang aku terlebih-lebih terus termasuk dalam akta hasutan la apa la huhu..So aku suka baca komen dalam fb dan komen orang lain jer. Aku biasa bercerita pasal isu semasa ni dengan mrhubby. Tak pun dengan kawan-kawan yang sekepala je. Maklumlah isu-isu semasa ni bukannya semua boleh geng hehe..

Oklah hari Sabtu malam lepas, aku menghabiskan masa dengan melipat kain berbakul-bakul, entah lebih seminggu aku tak lipat baju. Penat entah kenapa la kan, ke memang aku pemalas nak lipat sebab tu la aku biarkan je. Semua nak carik baju memang tertonggeng-tonggengla bongkar dalam bakul termasuklah diri sendiri.

Sampailah tahap aku benci dengan keadaan tu dah macam serabut je nengok kain yang tak terurus so aku pun paksa dirilah melipat baju. Pheeewww, hebatnya aku setengah malam settle lipat semua..Yang paling tak tahan baju mrhubby la, Ya Allah banyak gila ok..Entah kenapa la baju dia banyak sangat mengalahkan baju aku ok. Segala baju ada baik tshirt, kemeja dengan baju melayu siap kain pelikat bagai, Tapi takpe semua dah settle aku hanger kan. Mrhubby takmo baju dia lipat, dia nak semua hanger je sebab dia senang nak menggosok :)

Disebabkan penat melipat baju semua, so kelmarin aku tak sempat nak buatkan bekalan untuk anak-anak..Eh? Ada kaitan ke? Yelah penat lipat baju, pastu nak bangun awal pun malas so tak sempat nak buat bekal, gitu...

So beli jelah yea anak-anak.

Ni kat area rumah je..


Tapi semalam aku buatkan la bekal untuk diaorang - jemput-jemput ikan bilis jer. Simple janji ada bekal kan? Rasa bersalah kalau tak bawakkan bekal sebenarnya terutama untuk Zarif sebab dia suka makan dan tak suka beli.



Hari ni pulak aku bawakkan bekal lain, tapi semua pun simple jerlah. Malam tadi dah tanya diaorang nak bawak bekal apa? Diaorang kata nak roti telur je, ha oklah senang kerja ibu :). Kebetulan pulak roti beli hari tu ada lebih. Lepas tu aku pun buatkan biskut jejari coklat (daripada roti jugak). Korang google je cari resipi biskut jejari coklat tu, memang senang sangat buatnya. Mrhubby la yang mulakan dulu cari kat internet resipi biskut jejari coklat ni, memang sedap laa..



Memang aku saja bawakkan bekal lebih untuk diaorang ni sebab diaorang tak makan sorang dan biasanya makan dengan kawan-kawan..Dapat buatkan bekal untuk anak-anak ni satu kepuasan dan menuntut pengorbanan. Mana yang bahan-bahannya boleh disediakan dari malam tu sediakanlah yea..

Alhamdulillah Zarif masih lagi nak bawak bekal sampai sekarang dia dah darjah 4, sejak darjah satu memang aku bawakkan bekal untuk dia. Kadang terfikir bila makin besar confirm la dia malu ke kan, tapi ok je setakat ni..:)

Oklah sekian tq sudi baca :)


4 comments:

  1. Betullah Huda rasa tak sedap hati kalau tak bawakan anak bekal
    Kakak kalau paling worst pun gorengkan nugget dgn nasi putih letak kicap ulam timun (anak kakak janji ada timun ok aje)

    ReplyDelete
  2. akak rajin leee..tak tahu kalau amai dah sekolah ibu dia rajin ker ta cam ibu huda nih.kihkihkih.

    ReplyDelete
  3. ehh bagus zarif .... selalu boy ni tak mo bawak bekal sebab malu la ape...tapi zarif tak...lieya harap dayyan pun nanti ikut mcm abg zarif die..senang masak sekali ngan akak2nyer..... tu laa bile dah jadi rutin buat bekal tak rase susah dah kan huda...tapi mcm lieya tetap ade ari off dah gak ekekeekekek.... seminggu tu mesti ade sekali punye off day heheheheh....

    citer pasal lipat kain...aiyoo leh pitam woooo...letih ..tu la kerja yg tak penah abis...dahsiap lipat, ehhh esok2 lusa ade lagi sebakul..rase mcm nak suruh semua kat umah pakai daun pisang ajek akakakaka....terus pakai buang hahaahahha

    ReplyDelete
  4. Seronok sebenarnya siapkan bekal untuk anak ni..lagi2 bila dia balik dia bagitau kawan2 pun makan..rasa lega bila tengok bekal kosong..saya pun tak tahu la sampai bila maisara nak bawak bekal ni..harap sampai besar la sebab dia pun macam zarif jugak.tak suka berbaris membeli..lambat..nanti tak sempat nak main katanya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...