28.4.15

Pergi dengan tiba-tiba

Alhamdulillah masih lagi dapat menaip di blog tercinta ini. Memang lama aku tak tulis sebab bz dengan wedding adik. Tapi tu nanti aku ceritakan kemudian ok sebab aku agak terkesan dengan satu lagi berita yang berlaku pada keluarga kami.

Hari Ahad petang dapat berita kematian abang ipar encik suami. Arwah meninggal dunia dalam tido dalam pukul 4 lebih kalau tak silap. Semalam baru buat post mortem dan dr mengesahkan arwah meninggal dunia disebabkan arteri tersumbat. Takziah pada kakak ipar aku dan dua orang anak lelakinya.

Sungguh kematian sangat dekat dengan kita kan, tanpa dijangka bila ia akan datang. Padahal arwah datang masa kenduri adik aku. Tapi masa tu keadaannya pun diam je tak seperti selalu (arwah sangat peramah orangnya).

Yang paling penting kita kena sentiasa bersedia dengan segala amalan. Aku pun tau aku bukan orang yang baik dan banyak kekhilafan. Kadang perkara yang berlaku dekat dengan kita tu Allah nak bagi peringatan. Moga aku terus diberi kekuatan untuk menjadi insan yang lebih baik.

Hari ini 28 April 2014 genap 4 tahun arwah mak mentua kembali ke rahmatullah. Moga arwah mak tenang dan damai di sana. 

Ni pun aku nak check kesihatan la, nak check darah dan lain-lain. Rasa seram pulak asik makan je lepas tu malas nak senam...Aku pun malu nak kata diri ni kurus pasal bukan main sedap badan ni dipam-pam..Tapi aku akan pastikan tidak mendekati 60kg hehe..Insya allah berkat puasa dalam bulan ni dan bulan depan boleh kot...:)

Esok aku akan cerita pasal wedding adik aku di Batu Pahat k.

Sekian tq sudi baca...Alfatihah untuk arwah Rosli b. Hamzah ~

3 comments:

  1. Innalillah... begitulah lumrah yg hidup lawannya mati
    Tiba masa giliran kita pula Huda
    Moga rohnya dicucuri rahmat Allah..

    ReplyDelete
  2. Alfatihah
    of course jgn tersasar angka 60kg tue tau.sama leee kite..seeeep..seepppp

    ReplyDelete
  3. kan?/saya pun macam awak la..bersenam kurang tapi bila makan memang tak kalih kiri kanan..mujur la kita orang islam boleh buat puasa sunat la..ada puasa ramadhan..terkawal jugak la bab2 makan nih..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...