22.5.15

Ngeri dengan komen..

Ngeri..

Ngeri sebab baca komen-komen orang kat IG..Kita ni kadang lupa ek pahala dengan dosa. Tak rasa bersalah ke tangan tu menaip menulis benda yang kita tak tau sahih ke tak (rujuk pasal kes bekas suami isteri yang dah cerai yang masih tak settle-settle lagi). Korang mesti tau pasal semalam xwife reveal no phone somebody (malas nak ulas, yang tak tau pegi google, kalau taknak tau lagi bagus).

Well aku tak peduli pasal kes tu pasalnya bukan aku yang terlibat tapi kesian la jugak kat anak-anak diaorang.

Tapi lebih memberi kesan bila yang mengomen tu, amboiii..kalau mulut yang bercakap tu macam nak kena cili la..Tak kiralah korang side mana ke apa ke, tapi macamlah kita ni tau masalah yang diaorang hadapi sampai nak mengata yang bukan-bukan..Korang dah macam batu api tau tak? Dosanya tak tertanggung ok. Bayangkan esok kalau mati, nak merangkak kat padang mahsyar nak mintak maaf, azab ok..

Kita yang orang luar tak tau apa ni dok diam-diam sudah. Doa jelah supaya masalah diaorang ni selesai dengan cara baik..In sya allah ada jalannya tu..Manalah tau ramai-ramai doa, hati yang keras akan jadi cair dan lembut kan..

Ye aku memang ngeri baca komen-komen tu semua sebab aku sendiri tak mampu nak taip dan kondem orang sebegitu rupa..Andai kalau sebelum ni ada yang terlepas mintak maaf la, tapi kalau boleh elakkan la mengata dan jadi batu api pada perkara yang kita sendiri tak tau kesahihannya..Fitnah di akhir zaman ni memang sangat dasyat laa...

Salam Jumaat..
Selamat berhujung minggu..






2 comments:

  1. huhuhu...tu lah kekadang terpikir gak. sedap jer kalo nak mengomen kan. dah tak tengok kiri kanan langsung

    ReplyDelete
  2. kan?/saya pun pelik dengan orang2 yang berani pi IG diaorang lepas tu komen main lepas je..sebab ada jugak setengah IG tu tak private ada jugak IG tu untuk berniaga..tak takut ke pandangan buruk orang lain bila tulis komen2 gitu..kat facebook pun kalau ada komen2 kesat dan kasar tu saya jadi pelik sebab yang mengomen tu kadang2 bini orang,..malu kat kawan2 kalau baca..heheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...