23.6.15

Terlewat lagiii!!

Pagi ni aku boleh bangun lewat lagi, lebih lewat dari semalam pukul 5.15 pulak. Fuh mencabar betul, padahal aku tido awal malam tadi, dah niat nak bangun awal, dah kunci jam pukul 4 pagi tapi entah kenapa la pulak tak terbangun..

Bila dah tersedar lewat tu, apalagi meloncat la aku dari katil terus ke dapur dan siapkan roti untuk Zarif dan mrhubby. Aku tak bagi Zara puasa hari ni sebab dari malam dia kata nak makan nasi untuk sahur, abis dah pukul 5.15 nak masak nasi pun dah tak sempat kan. Berseri-seri muka Zara bila aku kata takyah puasa, kata mrhubby nak amik balik sekolah tadi siap boleh main kejar-kejar dengan kawan lagi..Cuba suruh puasa, bukan main toya je muka tu..

Semalam aku buat nasi serai (RESIPI) je, lepas tu beli ayam golek. Sekor ayam golek harganya RM18, oklah kot takde gst pasal harga yang sama macam tahun lepas. 



Aku cuma buat nasi dengan kuah sup je padankan dengan ayam golek. Dah tu je kot dengan kuih muih beli sikit tapi mrhubby kata karipap je yang sedap lain tak sedap. Dah petang ni macam malas pulak nak beli kuih baik buat jemput-jemput ikan bilis je kan, jimat dan confirm sedap haha..

Dah, korang doakan la supaya sahur pagi esok aku boleh bangun awal, seram pulak aku. Kelmarin sedar pukul 5, tadi sedar pukul 5.15 kang esok sedar pukul 5.30 pulak camana tu??? Hishhh, haraplah termakbul doa aku nak sedar pukul 4 pagi.

Selamat berbuka yea untuk semua, masak sedap-sedap untuk keluarga dan jangan dilupa pada mereka yang susah.

Sekian, tq sudi baca!!











2 comments:

  1. Assalamualaikum,
    Fuhhhh penat nak terlari2 bagai tu.
    Biasanya saya set alarm kat tepon dengan lagu yang bising2 seperti lagu hari kebangsaan, balik kampung dll. memang bising je bunyi lagu tu pepagi buta, letak telefon pulak jauh. maknanya untuk off kena bangun dan jalan beberapa langkah. tak adalah off alarm dan sambung tido. Set juga alarm tu beberapa kali contohnya: jam 4 pagi, jam 4.15, jam 4.30 dan seterusnya...

    ReplyDelete
  2. Bukan Huda sorang je.. ai pun pernah kena.. hehehe.. ;)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...