26.11.15

Sketch suka-suka untuk soalan SPM 2015 - PSV2

Kalau tak silap aku Rabu lepas, aku mintak mrhubby sketch salah satu soalan untuk Pendidikan Seni Visual 2 untuk SPM (dah berlangsung Isnin lepas).

Boleh tahan mencabar ok soalannya (biasanya soalan dapat awal supaya student boleh buat latihan)..Aku memang dari dulu memang tak suka subjek Seni, biarlah orang kata senang sekali pun, pada aku tetap susahhh...

Susah kan??? Ke senang??

So untuk menguji mrhubby aku mintak la dia sketch kan..Kebanyakan cikgu seni memberi tumpuan pada soalan Panglima Lebah dan Suasana dari Bilik di tingkat empat hotel. Ada jugak aku nengok cikgu yang buat soalan burung..Tapi haritu aku mintak hubby sketch je soalan panglima lebah dan suasana dari bilik hotel tu..Pada aku semua soalan ni susah (dasar tak reti melukis memanglah susah jer kan..)



Oklah at least dia boleh buat walaupun sketch jer..Tapi kan ada jugak cikgu seni yang lain buat lagi hebat (aku nengok kat fb untuk cikgu-cikgu PSV). Ni belum warna lagi tau, baru sketch ala-ala jer..Aku?? Jangan kata lukis, sketch pun belum tentu ada rupa dan bentuk, nyampah laa..Aku kagum dengan orang yang ada bakat melukis ni..Tapi mrhubby ni takdelah hebat sangat, tapi bolehla setakat nak lukis yang basic..Kalau nengok gambar dan lukis balik pun dia okla..

Semoga pelajar-pelajar yang menjawab PSV2 untuk SPM haritu dapat melukis dengan jayannya yea..:)

Sekian, thanks sudi baca.

2 comments:

  1. Samalah kita Huda. Kakak memang keras tangan bab lukis-melukis ni'
    Rasa kakak nanti ada anak Huda yg ikut ayahnya. Biasa macam itu.

    ReplyDelete
  2. tangan saya sama macam komen kakzakie

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...