1.12.15

Aisyah nyaris ditinggalkan tertidur dalam kereta

Berlaku pagi tadi.

Mrhubby hantar aku ke ofis. 

Rutin harian kitaorang adalah hantar Aisyah ke taska dan kemudian barulah hantar aku ke ofis. Tapi sebab ni cuti sekolah biasanya aku pergi lambat pasal taska buka pukul 7.30 pagi. Tapi tadi macam awal so aku minta mrhubby hantar aku dulu ke ofis. Aisyah pulak tido, dan selalunya aku pegang dia tapi aku minta mrhubby letak Aisyah tido kat seat belakang. 

Dah beberapa minit kat ofis..

Tak lama aku terima whatsapp dari mrhubby..


Ye botol air Aisyah penyelamat semuanya. 

Walaupun parking depan rumah jer (asalnya nak parking sebelah rumah jiran lagi sebab ada kereta orang kat depan rumah). Andaikata la mrhubby tak nampak botol air Aisyah tu..

Soalannya, adakah dia akan nengok belakang seat? Kebiasaanya memang tak nengok dan terus tutup everything dan jalan keluar (pasal rutin asal memang hantar Aisyah dulu ke taska). Kira dah expect nothing ada kat belakang (tambahan senyap sunyi).

TAPI botol air tu penyelamat dan Tuhan nak tolong, alhamdulillah.

Aisyah memang tido senyap sunyi, takde bunyi dan umpamanya macam takde apa-apa pun kat belakang.

Kesimpulannya kitoarang paham sangat keadaan yang berlaku pada parents yang kehilangan anak (kes anak tertido dalam kereta). 

Ya Allah aku tak boleh bayangkan...

Ni satu pengajaran untuk aku dan mrhubby. Bila kita dah terbiasa dengan sesuatu rutin tu elok teruskan la nak-nak lagi melibatkan anak-anak..Bila kita ubah sikit jer takut boleh mendatangkan perkara yang kita sendiri tak boleh nak jangka.

Sekian, thanks sudi baca.

 




6 comments:

  1. AllahhuAkbar!

    Allah selamatkan Aisyah...

    ReplyDelete
  2. berderau darah baca ni huda..hati2 la..berapa lama dia kat dalam tu sampai suami sedar tu??Ya allah..mujur tak de apa2 jadi..

    ReplyDelete
  3. Subhanallah,Alhamdulillah segalanya selamat , Kak ana singgah malam ke sini dengan kisah aisyah :)

    ReplyDelete
  4. Ya Allah.... berderau gak baca entri nie. Semoga menjadi peringatan kepada kita semua....

    ReplyDelete
  5. Astaghfirullah.... nasib baiklah boleh ternampak pulak botol susunya
    Ngeri kakak baca kes yg tak sedar ada ada dlm kereta
    Huda dah kena tahulah kalau dah kata lupa tak boleh nak kata apa kan..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...