5.12.15

Juara Parodi - mengenang arwah Yus Jambu

Malam tadi aku nengok Juara Parodi - mengingati arwah Pak Yus Jambu...Kira malam tadi memang takde pertandingan tapi semua artis dan pelawak-pelawak tu buat sesi khas mengingati arwah.

Aku memang nengok rancangan Juara Parodi tu saja nak hiburkan diri sesambil lipat kain baju tapi on off ler. Kalau part yang macam boring tu aku tukar channel hehe. 

Tapi rancangan Juara Parodi malam tadi memang sedih..Aku sedih sebab nengok semua kawan-kawan dia menangis, ternyata mereka semua punya hubungan yang akrab. Memang tak sangka arwah Pak Yus pergi dalam tempoh yang awal ni kan, tapi kalau Tuhan kata dah sampai ajalnya memang tak boleh nak elak kan.

Aku kagum sebab lepas arwah meninggal dunia, memang takde satu cerita buruk pun yang keluar, semua cerita yang baik-baik belaka pasal arwah. Seronok kan bila meninggal dunia orang hanya cerita pasal kebaikan kita. 

Mudah-mudahan kita semua ambil iktibar dari kematian arwah ni. Berbuat baik tanpa mengira orang dan pangkat serta ikhlas bila bersedekah.

Moga roh arwah Pak Yus ditempatkan di kalangan orang yang beriman. 

p/s - Pagi ni jugak aku baru terima berita kawan kat pejabat lama aku meninggal dunia sebab kanser hidung. Innalillahiwainnailahirajiun, takziah kepada keluarga arwah kawan aku tu dan moga arwah tenang dan damai di sana..

Sekian...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...