11.1.18

Result UPSR Zarif - 23 November 2017

Salam.

Cerita tentang amik result UPSR Zarif tahun lepas mesti kena masukkan dalam entry blog. Itu antara cerita dan kisah menarik tahun lepas yang perlu ditulis sebab akan jadi kenangan seumur hidup Zarif, anak sulung aku.

Keputusan UPSR 2017 diumumkan pada Khamis 23 November 2017, kira sehari sebelum cuti sekolah la.

Aku kerja dan tak cuti pun sama la macam mrhubby. Pihak sekolah akan bagi keputusan UPSR lepas jam 10 pagi. Tahun ni dah tak macam tahun-tahun sebelum ni dah takde majlis meraikan pelajar-pelajar yang terima keputusan cemerlang. Kira cikgu bagi terus keputusan pada para pelajar.Ibu bapa yang datang pun tak tau la keputusan anak-anak lain, kira pandai-pandai korang la kalau nak tau result orang lain, tapi mesti la kita nak tau result anak kita sendiri dulu kan.

Aku dah deal dengan mrhubby jangan nak check keputusan lalu SMS. Keputusan secara SMS boleh tau selepas jam 10 pagi. Elok je kitaorang deal tau. Alih-alih waktu aku tengah duduk dan tenang-tenang dengan kawan-kawan aku, boleh mrhubby whatsapp dan bagitau yang dia dah tau keputusan Zarif...Eeeh, sakitnya hati kiteee, tadi punya deal bagai..Tapi mrhubby tak bagitau aku pun keputusannya. Dia kata, 'awak tunggu je la bila cikgu bagi Zarif keputusannya...' Haihh, sabar je la aku.

 Cikgu kelas Zarif sebelum bagi keputusan

Zarif nangis, maybe dia sedih kot expect 4A tapi dapat 3A tapi untuk aku dah ok sangat
sebab aku expect dia dapat 4B atau 1 atau 2A je huhu

Dipendekkan cerita, Zarif dapat keputusan UPSR 2017 - 3A 3B.
A untuk subjek English Penulisan, BM Pemahaman dan BM Penulisan.
B untuk subjek English Pemahaman, Matematik dan Sains. 


Satu keputusan yang sangat baik untuk aku dan mrhubby. Umpama anak dapat 6A gitu. Kenapa aku cakap gitu? Sebab Zarif macam tak belajar..Dan aku dari awal memang tak boleh jangka la dia akan dapat keputusan macam tu walaupun Zarif ni target sendiri untuk dapat 4A.

Dan dari awal tahun sampai la ke trial keputusan sangat la tak memberangsangkan. Apatah lagi dengan dia yang sibuk sukan tak sudah-sudah. Bayangkan seminggu ke dua minggu sebelum trial dia boleh ke Terengganu untuk sukan bola baling peringkat MSSM ok! Itu lebih kurang sebulan ke kurang dari sebulan sebelum UPSR..Tuhan je la tau perasaan aku masa tuu...

Zarif memang sebenarnya tak le bijak sangat untuk subjek Matematik dan Sains. Tapi aku kerah dia dari awal tahun untuk selalu buat latihan. Aku cakap kat dia kalau tak dapat A takpe, B pun ok. Sebab dia selalu dapat C atau D je. Alhamdulillah dia dapat B (aku punya suka macam dia dapat A ok hehe). Kalau tanya dia macamana masa jawab soalan lepas UPSR memang dia akan jawab ok je, boleh je...Nak kata belajar bersungguh pun takde la, kira korang faham sendiri la macamana cara budak laki belajar ok.



Aku cuma nak ucapkan rasa syukur pada Tuhan dan juga terima kasih pada Zarif sendiri dengan keputusan 3A 3B tu walaupun bukan 6A tapi itu dah memadai dengan usaha Zarif.

Memang aku dan mrhubby tak mohonkan ke mana-mana sekolah asrama pun. Biarlah dia sekolah sama dengan abah dia dulu dan lagi senang kitaorang boleh pantau disiplin dia dan lain-lain perkara. In sya allah lepas tingkatan 3 kalau nak ke mana-mana pun takde halangan.

Kebetulan hari dapat keputusan tu jugak adalah hari gaji kitaorang, so malam tu aku dan mrhubby  belanja la Zarif makan di kedai Kelab Kopi Batu Pahat.

Harap ni permulaan Zarif untuk capai lebih kejayaan. Kalau usaha lebih, mesti dapat lebih kan dan jangan pernah putus asa ok.







Okla sekian dulu kisah Zarif dan keputusan UPSR nya.
Thanks pada sesiapa yang sudi baca.

-End-









4 comments:

  1. Semoga Zarif terus melangkah dengan berjaya dan bergaya. InsyaAllah...

    ReplyDelete
  2. As-salam Huda..

    Alhamdulillah.. Tahniah Zarif. Semoga terus cemerlang dunia akhirat.. in shaa ALLAH

    ReplyDelete
  3. Tahniah...keputusan yang cemerlang jugak tu..Bukan senang nak dapat A..

    ReplyDelete
  4. Salam perkenalan kak Huda. GV follow G+ akak ya. Tahniah kepada anak akak dapat result terbaik utk UPSR. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...