10.7.18

Raya 2018 - Raya pertama

Salam.

Sebelum raya habis dalam minggu ini, baik aku post kan entry berkenaan raya 2018 ni. Sebab seingat aku, tahun lepas memang aku tak update langsung entry raya. At least tahun ni ada la kenangan kan.

.........................................

Dua hari sebelum raya, kami ambil gambar di studio. Rasanya kali terakhir bergambar di white room studio adalah masa usia Yaya tu setahun. Selepas 4 tahun kami kembali lagi ke studio. Well, aku akan ceritakan tu di entry khas la sbb taknak campur di entry ni.

 Makanan di pagi raya macam biasa, menu kami sekeluarga adalah; ketupat, rendang ayam, lodeh, sambal tumis udang, sambal goreng. Tu je kot, yang aku masak adalah rendang ayam dan sambal goreng je.

Mak aku macam biasalah - drama queen forever hehe
Mesti la kena ada drama nangis-nangis di pagi raya kan..



 Biasalah sesi bermaafan di pagi raya dengan atuk dan nenek

 Ini raya last adik aku sebagai orang bujang, tahun depan dah berdua, insya Allah

 Ni memang port biasa la setiap kali raya sebab teruja dengan pokok hijau abah tu

 Yana dengan mak dan abah






 Habis sesi bergambar, macam biasa balik ke kampung la di Rengit Johor


 Kalau balik ke kampung memang ini yang dikejar diaorang - Burasak
Tahun depan kita order ni je la

 Pilih bang, nak makan apa hehe

 Makan jangan tak makan..




 Kalau suruh bergaya bukan main lagi semua, kalau tak raya bila lagi kan..




Jumlah rumah pada raya pertama adalah empat buah di mana tiga darinya adalah rumah kakak emak [makcik aku]. Semoga aku diberi peluang untuk terus berjumpa dengan mereka dalam keadaan baik pada tahun-tahun yang mendatang, Aamin.

Ok next aku akan cerita raya kedua dan seterusnya. Aku kena update sebab ini semua kenangan dan aku taknak habis macam tu je. At least kalau boring boleh baca blog ni semula dan mengimbau kenangan lalu gituu..

Okla next k..Tengah mood rajin nak update di kala sibuk tak tentu hala ni.

Thanks sapa yang sudi baca.
-End-

















































No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...