20.5.13

Dia tu ibu - takde manusia yang sempurna..

Aku tak nengok rancangan Melodi semalam tapi aku baca status kawan-kawan kat fb. Dan aku pun tau kisah yang berlaku antara pelakon Afiq Muiz dan ibunya melalui media yang lain. Mujurlah ko dah terkeluar dari Masterchef waktu kisah ko tengah hangat sekarang.

Aku cuma rasa better stop all this thing. Hal keluarga settle sendiri dan jangan diperbesarkan apatah lagi diluahkan pada pihak media. Memalukan bila hal macam ni dicanang dan semua orang pun tau. Tak kira sapa yang salah dan sapa yang betul settle sendiri, abis citer. Jangan babitkan orang luar, tolonglaaaa...

Samaada mak kita salah ataupun betul, dia tetap mak yang mengandung dan melahirkan kita. Mana ada manusia yang sempurna. So sebelum banyak lagi cerita-cerita yang tak sepatutnya dihidangkan pada orang luar, baik selesaikan segalanya baik-baik. Mana ada orang yang takde masalah keluarga. 

Semua orang pun ada masalah keluarga, tapi cuba cari penyelesaian yang sebaiknya..Kena ingat, syurga tu bawah tapak kaki ibu...Aku berpegang - No matter what, ibu tetap ibu!

3 comments:

  1. setuju sangt...dia tu ibu la..
    apa pun jangan la sampai hilang hormat..tapi bila tengokdia buruk2 kan ibu dia sampai masuk tv sah2 la hormatnya dah hilang..

    ReplyDelete
  2. Kakak tak kenal artis ini dah tak tengok juga rancangan tv itu Huda. Tapi kakak dapat tangkap isu mesti perbalahan anak dgn ibu. Rugi mereka yg begini sebab amalan akan tertolak (kalau betullah). Sebaiknya bertaubatlah..

    ReplyDelete
  3. Media massa pun ambik kesempatanlah...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...