21.5.15

Mc... Mc.. Sakit mata

Assalamualaikum semua..      

 Masuk harini empat hari aku mc ok.. Dalam sejarah sepanjang kerja ni la pertama kali mc aku yang paling lama 4 hari straight termasuk minggu lepas ada sehari sebab demam..

Sebenarnya berat  nak pujuk hati ni duduk je diam rehat kat rumah sebab aku asik fikirkan hal kerja dan rasa bersalah mc lama-lama.. Ye la kesian kat bos, kesian kat kawan kena handle kerja dan lain - lain. Tapi mrhubby kata dah dapat mc tu duduk rehat je la, ni dah la aku sakit mata kalau aku pergi ofis berjangkit dengan semua orang lepas tu berjangkit dengan anak-anak kawan aku dah payah pulak, kena pulak sekarang ni musim exam.. So dia kata jangan penting kan diri, fikirkan dari segi kesihatan.. Kang nanti takut orang cakap aku ni mengada pulak nak tunjuk rajin depan bos walaupun sakit, huhu..

Yelah mrhubby, mak aku pun pesan benda yang sama.. Dia kata nanti kalau dah baik mata tu dah sihat nanti nak kerja dari pagi ke malam pun takpe hehe.. Okla kan.. Tapi aku mc pun aku still boleh jawab phone dari rumah pasal aku divert kan phone opis ke hp aku.. Pastu boleh la setakat nak check email aku dan bos.. Itu je la aku boleh buat..


Duduk rumah ni aku muhasabah diri la.. Ye la, sakit ni bukan aku yang mintak.. Dah Tuhan bagi so kenalah beringat.  Mungkin Tuhan sayangkan aku nak bersihkan dosa-dosa yang banyak.. Nak suruh aku ingat kat Tuhan, asik nak fikir kerja je kan..

Aku dapat sakit ni berjangkit dari baby Aisyah, tak tau la dia dapat dari mana.. Kalau dah duduk taska tu adalah kot dari sesapa.. Pastu aku ingat aku kena sakit mata ni tak serius ingat sehari dua akan baik rupanya tak ler pulak, makin merah dan teruk la... Semalam masuk klinik ketiga aku pergi dan harap nya akan baik in sha Allah.. Mudah-mudahan weekend ni akan baik la yea.. Aku risau je kat Zarif dan Zara, sebab minggu depan ni diaorang periksa sekolah rendah.. Harapla tak berjangkit kat diaorang walaupun risiko tu tetap ada..


Ni aku taip dari handphone jer, kalau ada typo ataupun tak betul maaf la yea.. Lama tak update blog, takut korang tercari-cari je hahaha, eh ada ke yg cari aku?


Dah sekian... Tq sudi baca!  Doakan mata aku cepat baik yea...










4 comments:

  1. saya dah nak masuk 2 minggu batuk. selsema baru ok. tapi tak ambik mc sebab masih boleh bekerja. sakit mata nanti boleh berjangkit kat orang lain kalo pegi kerja kan? apapun semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
  2. laa sian huda....tgh musim ke ..sebab kawan opis pun ade sorang nie mc 3 hari sebab skit mate....ape2 pun get well soon ye huda.... rajin2 titik ubat tau...takut je berjangkit ngan anak2 kan....

    take care ye huda....

    ReplyDelete
  3. Syafakallah sis...semoga lekas sembuh....banyakkan makan garlic & vit c juga ya.....





    Nak free vitamin tak?
    Jemput singgah ke blog saya:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/05/free-vitalea-untuk-ahli-baru-shaklee.html

    ReplyDelete
  4. kesian aisyah..masa sakit mata tu dia tak meragam ke??

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...