10.12.15

Untuk awak.......

Aku bukan orang yang feeling romantik ok tapi entah kenapa pagi ni tetiba rasa macam nak luahkan.

Semalam entah kenapa aku rasa sakit kepala yang amat sangat. Tapi kebelakangan ni pun aku memang rasa tak selesa kat kepala, belakang badan dan segala-galanya plus tengah 'cuti' kan. Aku assume badan letih, stress dan penat kot memikirkan macam-macam benda. Biasalah nak hujung tahun ni banyak benda berlaku dan nak kena selesaikan.

Aku cuba fikir positif tapi tetap jugak sakit sampai aku wasap mrhubby dan dia suruh berzikir jer..Oklah balik rumah aku cuba tenangkan diri pasal malam tadi aku nak kena baking cake untuk orang order. Sambil tu nak kena masak lagi untuk dinner kan dengan sakit kepala lagi.Tapi tulah aku think positif jer settle semua kerja elok-elok dan slow-slow.

Well, in this case yang aku nak ceritakan adalah mrhubby yang buat aku rasa selesa dan tenang menghadapi semua keadaan. Entah kenapa aku nak luahkan sebab aku rasa kadang aku ni memang manusia yang emosi ok. Mood memang unpredictable. Kejap ok kejap nak marah. Nengok rumah bersepah marah, lepas tu macam-macam la. Senang kata ada je yang tak kena.

Tapi Tuhan tu memang adil dan baik. Dia bagi aku suami yang tak banyak karenah. Ok of course la dia ada jugak kekurangan tapi kita memang kena ajar diri (of course aku ler) kena nengok side kelebihan tu instead kekurangan dia.

Dalam waktu aku sakit kepala, emosi yang macam-macam dia buat aku rasa tenang untuk handle situasi. Dengan anak-anak yang aktif, rumah yang bersepah, sikit pun mrhubby tak merungut tapi kemas sama-sama..Yup aku memang patut berterima kasih sebab dia boleh jaga ketiga-tiga anak dengan baik waktu mood aku tak stabil dan sakit dan bantu aku baking sekali malam tadi.

Pagi ni dia siapkan bekal untuk aku bawak ke ofis (geng makan dah cuti pergi umrah) so kenalah bawak bekal hehe. Ala bekal roti jer tapi ok jer, takde hal. Everything seems perfect untuk aku pagi ni. I feel macam 'oh memang seronok kan bila kita dilayan dan semua dah tersedia untuk kita'

Entah kenapa kan, dalam beberapa minggu lepas kita terima macam-macam berita kematian so aku rasa kita memang kena belajar untuk lebih menghargai orang sekeliling kita. Selagi masih ada hayat hargai la termasuk aku. Kalau pun dia bukan orang yang perfect tapi pandang dari sudut kebaikan. Jangan amik kesempatan atas kebaikan.

Belajar dan hargai waktu susah sama-sama supaya kita akan rasa kemanisan berumahtangga tu. No...belum anniversary aku lagi tapi tak tau kenapa aku nak tulis sebab aku rasa semalam aku sakit kepala yang teruk tapi hari ni aku rasa lega sikit ler..Dan aku patut berterima kasih pada mrhubby for everything..

In sya allah love u and kids...





6 comments:

  1. Indah terasa bila kita melihat yg baik-baik dari pasangan kita
    Kalau melihat yg negetif sendiri rasa kecewa sebab kita manusia biasa yg tak sempurna

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...bahagianya mendapat suami yang bertimbangrasa...

    Biarlah tidak dilimpahkan harta atau intan berlian, yang lebih penting adalah pengertian...

    ReplyDelete
  3. Hargailah org2 yg masih ada depan mata kita.....
    Selalulah ucapkan terima kasih...

    ReplyDelete
  4. ye..saling menghargai dan saling memahami..rahsia untuk bahagia tu..

    ReplyDelete
  5. Ala ko mmg manja lebih..abg shahrul rajin buat mcm2...tak aci haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...