3.9.18

Cerita Hari Kebangsaan ke 61 - 2018 | Tonton filem Munafik 2

Jumaat - 31 Ogos 2018.

Memang aku dah maklumkan awal-awal pada semua untuk bangun awal pada 31 Ogos. Taknak bangun lambat sebab aku nak ajak semua pergi nengok perarakan di Batu Pahat. 
Tak tau kenapa tiba-tiba nak pergi sebab rasa macam tak berbaloi kalau hari istimewa macam ni tapi nak bangun lambat pulak. 

Tapi bila kitaorang sampai pun macam consider lambat sikit la, sebab perarakan dah mula tapi mujur la sempat nengok perarakan macam askar, bomba dan polis. Sebab kalau tak dapat nengok yang tu macam tak meriah tapi aku pun sengal sebab macam bila dah terkagum sangat sampai lupa pulak nak selfie bersama gituu huhu.

Pagi merdeka layan brekfast ni dulu buat isi perut


Nampak tak muka segar je semua hihi

Ni dengan band sekolah mana aku tak pasti

Petang kami bersantai-santai kat rumah je..

Tapi Zarif pulak cakap nak nengok filem Munafik 2. Alahai mengada betul la.
Haritu bila aku tanya semua nak nengok ke taknak, semua kata taknak sebab takut la apa la..Aku ok je, nengok ok, tak nengok pun ok jerr..

Bukan sebab takut tapi aku takut cuti-cuti macam ni full house je MBO tu semua.
Takut takde masa yang sesuai la kan.

So aku pun booking la tiket online MBO untuk Munafik 2 ni.
Majoriti masa untuk sebelah petang Jumaat tu penuh ok. Jangan mimpi dan jangan perasan laa nak nengok. Kalau ada kosong pun memang seat yang depan-depan, hmm..

Nengok punya nengok terpaksa jugak la booking yang masanya 9.20 malam. Tu je la yang boleh dapat seat yang kitaorang suka.
Tu pun penuh jugak ok.
Untuk popcorn tu aku redeem membercard je untuk share combo dan tambah lagi sepeket popcorn.

 Apehal Zarif blur kat belakang tuu


Yang bagusnya Yaya nengok cerita ni molek je..Hmm takde la buat perangai macam nengok filem Hantu Kak Limah tu, pelik jugak.
Zara nangis ok. Ishh balik dari nengok filem ni Zara diam je sampai esok pag, haih penat layan emosi budak ni tau.

Aku tak nangis tapi sebak sikit je..
Overall filem ni 4/5 (taknak la bagi full)
Kira terbaik la.
Bayangkan nengok cerita ni, Zarif kata langsung takde part lawak. Dan lagi satu aku takde pun asyik nak nengok jam habis pukul berapa ok. Memang kau diam je dan menghayati laa..

Korang jangan la assume cerita hantu ke apa ke kan. Macam kitaorang Munafik 1 pun layan gak.
Bila nengok cerita ni terus aku rasa macam eh kerdilnya diri ni...Adakah aku yakin dengan iman aku dan boleh meletakkan kebergantungan pada Allah 100% (walaupun itu la yang sepatutnya).
Macamana nak letakkan rasa cinta yang tinggi pada agama Islam dan Allah pastinya..

Korang kena nengok sebab banyak pengajaran di sebalik cerita Munafik 2 ni ok.
Zara boleh nangis means dia faham kot jalan cerita ni..

Ok begitulah kisah cuti kami pada 31 Ogos tu yea.
Nanti kalau aku rajin aku update la lagi.
Sekarang dah tak ramai nak update blog. Aku pun antara la jugak.
Tapi aku nak clearkan gambar dan lagi satu aku suka menaip dan menulis sebab aku rasa itu terapi.
Kalau takde yang nak baca tak apa. Sekurang-kurangnya boleh jadi rujukan untuk diri aku sendiri pada masa akan datang..

Orait la.
Thanks pada yang sudi baca.
End.




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...