21.10.18

Minggu peperiksaan

Salam.

Minggu ni bermula lah minggu peperiksaan untuk anak-anak aku.
Zara dah mula periksa pagi tadi untuk sekolah rendah.
Minggu ni dia cuti sekolah agama dan harapnya dia dapatlah ulangkaji untuk subjek sekolah agama pulak. Takut kan, tidur yang lebih dari ulangkajinya huhu.

Zarif dan Yaya pulak akan bermula pada hari esok.

Aku tau diaorang boleh buat.
Seandainya keputusan tak memuaskan hati aku, diaorang tau apa yang aku akan buat.
Jadi nengok la macamana kan. Diaorang boleh tak cabar diri sendiri untuk dapatkan keputusan terbaik dan baiki keputusan masa penggal pertama hari tu.

Aku taknak pun push diaorang sebab aku tau tahap kemampuan diri masing-masing.
Tapi aku tau diaorang boleh buat.

Serius ok soalan-soalan masa kini mencabarnya..
Aku pun sampai berkerut-kerut nak menjawabnya.

Macam biar betul soalan macam ni.
Memang bukan level diaorang la patutnya.
Tu pada pendapat aku la.

Kadang macam terfikir apa la yang kita nak kejar ni?
Apa yang kita nak capai dengan budak-budak ni semua?
Apa yang kita nak lahirkan sebenarnya?

Tapi siapalah aku kan.
Nak tak nak kena jugak la ikut acuan yang telah ditetapkan.
Kadang taknak paksa.
Tapi keadaan memaksa aku.
Akhirnya - STRESS.

Aku stress.
Mak bapak stress.
Anak-anak stress.

Well, erm..


Good luck my dear son and daughters.
I know you all can do the best.
Just try and pray to Allah.
May Allah ease everything.
Ibu Abah will always pray and doa for your success.


Till then.
End.
Thanks for reading.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...