16.6.14

Abah-abah yang hebat

Salam hari Isnin untuk semua..Anak-anak dah kembali semula ke sekolah kan so life agak busy macam biasa..

Well semalam memang hari yang agak sibuk untuk aku bermula seawal pagi menguruskan anak-anak nak ke sekolah, buat bekal untuk diaorang sampailah kelam kabut dengan urusan ofis dan macam-macam lagi. Semalam juga aku dah lapor diri ke ofis baru, baru lapor je tapi aku belum start bertugas lagi..Maybe next week kot sebab aku nak kena settlekan kerja yang ada di ofis sekarang dulu..Bos baru nampaknya macam ok, harapnya ok jelah kan..But knowing me, aku ni jenis manusia yang redah saja, jenis yang takde hal la..Bos garang ke bos baik ke bos cerewet ke, kita redah dan redha saja la..

Ok, semalam ikutkan adalah hari bapa..Tak kisahlah semalam ke atau bila-bila, kita semua memang wajib sayang ibu dan bapa kita yea tak..

Disebabkan semalam adalah hari naik sekolah so takde apa celebration pun. Aku cuma mendoakan agar mrhubby dan abah diberikan kesihatan yang baik dan sentiasa berada di bawah lindungan Tuhan..

Nengok keadaan abah hari ni syukur sangat berbanding tahun lepas bila abah kena slip disc dan menjejaskan sikit kesihatan dia..


Abah memang kuat semangat melawan sakit slip disc dia tahun lepas. Alhamdulillah memang jauh beza sangat keadaan abah tahun lepas dan sekarang. Walaupun dah kurang tapi abah masih lagi dapatkan rawatan dan dalam proses pemantauan..

Percayalah role model dalam hidup aku adalah abah, sejak kecik sampailah sekarang. Abah memang orang yang tegas tapi aku suka cara abah nasihatkan kitaorang sebab abah takkan pukul tapi dia akan panggil kitaorang (kalau dia marah atau tak puas hati) dan akan cakap direct saja..Cuma apa yang dia cakap tu pedihla dan terus menusukkkk dalam hati tauu..Apa yang dia cakap tu memang boleh buat kitaorang nangis ok (siap sedu sedan lagi)...Respect abah so much!!! Thank you for being a great father..


 Terima kasih menjadi abah yang baik untuk mereka


Exactly mrhubby adalah orang yang sangat penyabar dan lagi sporting kot dari aku huhu..Senang kata anak-anak ni memang manja dan mengada la dengan abahnya..
Thanks for being a great, open minded and sporting father to them. Banyak lagi perjalanan dalam hidup ni kita kena lalui (in sya allah kalau panjang umur). 

Tak lupa juga didoakan semoga roh arwah abah mertua ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Amin..-Al-fatihah ~


 












3 comments:

  1. memang terhebat... memang bizikan hari 1st sekolah....

    ReplyDelete
  2. Begitulah insan-insan yg begelar ayah/abah tetap kuat walau hakikat sebenarnya mereka juga punya hati dan perasaan
    Semampu boleh jaga hati mereka dan sayangi selagi ada hayatnya.

    ReplyDelete
  3. semoga abah2 di beri kesihatan yg baik2 saja..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...