27.6.14

Bisnes adik beradik | Segalanya di hujung jari

Amboi bila dah cuti ni nak update blog pun terasa malas..

Tapi hari ni update ringkas jelah k..Dari dulu nak update tapi tak ter update-update..So kali ni aku update jugak pasal bisnes adik beradik..

Adik-adik aku ni walaupun ada job lain tapi minat bisnes. Well aku je la yang malu-malu kucing nak bisnes. Adik-adik aku ni kira aktif la bisnes online. So korang boleh la jenguk apa yang diaorang jual kalau berminat yea..Kakak kenalah support bisnes adik beradik kan?

Well dalam dunia bisnes ni mesti ada turun naiknya, bukan selamanya kita akan untung je yea tak, so risiko-risiko di sebalik bisnes ni pun kita kena amik kira bak kata pepatah kalau takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai..Cuma aku respect sebab adik-adik aku kental.

Aku pernah terbaca kata-kata Dr. Azizan Osman.."Walaupun kita ada barang yang berkualiti sekalipun tapi takde marketing yang baik pun tak guna" means dalam dunia bisnes ni marketing is the main point. Macamana nak marketing tu memang kena tuntut ilmu dari yang pakar. Tapi dalam dunia internet segalanya di hujung jari ni korang kena rajin dan hati kena kuat dan tabah. Kalau barang tak terjual jangan kecik hati k, teruskan marketing..Segalanya online je sekarang ni..:)

Aku cakap pun beria tapi bila nak melibatkan dalam bisnes ni kecut ok, hati kecik..So nak kena bagi hati besar sikit baru boleh buat..Tunggu k, tunggu aku akan buat..:)

Ok dah melalut pulak, ni bisnes adik aku yang kedua..Pertamanya dia jual sunhat, korang boleh nengok kat web dia;





Lagi satu dia ada buat;




Ha yang ni adik aku design birthday goodie bags. So ada banyak karakter kartun yang kalau anak-anak korang nak boleh tempah je dari adik aku atau suami dia. So far so good bisnes ni, dah berapa tahun jugaklah dia on bisnes ni. Korang boleh nengok karakter kartun yang korang nak dekat website adik aku antaranya theme Frozen yang meletup-letup sangat sekarang ni..


Ni pulak bisnes adik aku yang ketiga;

Pertamanya dia buat bisnes buat website dan buat domain dll. Korang boleh check la kat web dia, incase korang nak buat bisnes dan perlukan website bolehlah rujuk pada adik aku ni yea..Blogger redmummy dan beautifulnara pernah dapatkan khidmat dari adik aku ni.



Lagi satu bisnes terbaru dia buat adalah bisnes fashion. Yang ni dia baru buat tahun ni so korang pun boleh la support yea.





Terima kasih sudi baca yea!!






3 comments:

  1. Mg betul2 online bisnes ni. Sy pun minat bisnes tp kekangan masa (alasan). Nak2 bila ada baby ni. Wah, alasan lagi! Heheheheh~

    ReplyDelete
  2. wah kagum juga nk buat bisnes.. dulu dah ada.. pas tu senyap gitu..x sempat..sibuk kekonon..

    ReplyDelete
  3. wah..kagum aku dengan adik2 ko..terbaik

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...