3.1.18

Anniversary Shahrul & Huda - 14 tahun [27122017]

Salam
Hi..

Eh rajin lagi update, haha..
Entah la tengah kemaruk nak menaip dan menulis kot, tu sibuk nak update je. Ingat orang nak baca sangat la blog ni, eh takpe. Kalau takde orang nak baca pun tak kisah, janji aku update dan masukkan gambar-gambar berharga dalam blog ni.

Lemas aku nengok gambar-gambar banyak sangat kat hp kat desktop ni semua. Baik masukkan dalam blog dan buat cerita. Aku jarang up gambar kat fb kecuali yang penting-penting jer. Yang lain aku update kat IG atau blog ni je ha.

Ok entry ni penting walaupun dah terlewat seminggu. 
Entry anniversary kitaorang yang ke14 tahun. Wahhh, 14 tahun ok. Cam tak caya, rasa cam baru kahwin 4 tahun jer haha.

Sebenarnya takde la celebration apa pun, serius takde pun. Takde hadiah ke apa ke sebab aku dah belikan macam-macam sebelum tu, hanya mrhubby je tau ok, hehe. Tapi aku pulak takde nak apa-apa. Memang takde rasa nak apa pun.

Aku cuma cakap aku nak makan kat area kampung dalam suasana sunyi dan tenang gitu. So mrhubby bawak la ke sini. Ni kat Parit Samijan dekat je dengan area rumah aku. Memang pun masa datang sini takde orang, tapi makanannya memang sedap sebab aku pernah makan sebelum ni.


Aku punya lauk asam pedas jenahak dan mrhubby pilih gulai daging
Sayur dan sambal tu memang pakej dengan nasi gitu.

Eh memang tenang la makan cam gini dengan suasana kampung yang sunyi lagi tenang, takde havoc pun. Sesuai la dengan peningkatan umur aku dan seiring dengan usia perkahwinan kitaorang. Total semua yang kitaorang makan tengah hari ni RM16.40 jer, ok la kan..

Oh yea masa 27hb ni aku memang kerja, mrhubby pulak ada mesyuarat kat sekolah (walaupun tak sekolah lagi tapi unofficial cikgu2 dah mula kerja). Anak2? Semua kena dihantar ke rumah mak abah termasuk Yaya, sebab mrhubby mesyuarat takde orang jaga, terpaksa la hantar ke rumah mak abah. Kebetulan je ni semua dan ada la rezeki dapat berdua gitu.

Petangnya lepas balik kerja nak amik anak-anak tapi singgah hi tea kejap kat The Coffee Bean..

Hi tea kononnya..

Simple je kan hari anniversary kitaorang. Layan diri makan-makan gitu je la. Settle hi tea ni terus je la ke rumah mak jumpa anak-anak hehe. Tapi diaorang memang tau pun anniversary kitaorang sbb dah bagitau dalam group whatsapp. Ala baru ni je la dapat berduaan, bukannya lama sangat pun, tenang je rasa haha. Tapi sambil makan tu ada jugak la teringat gelagat anak-anak. Cuma kadang kita kena bagi masa untuk diri sendiri dan pasangan kan, bukannya tak ingat anak-anak pun.

 Thanks sayang for everything. 

Tak tau nak cakap macamana kan. Terus terang sepanjang 14 tahun ni macam roller coaster, ribut taufan semua ada. Ujian, dugaan kita lalui sama-sama walaupun Tuhan je tau macamana peritnya tapi takpelah kita simpan je rasa sakit dan perit tu.

Alam perkahwinan tu bukan semuanya indah semata. 

Tapi aku terima segalanya dan alhamdulillah masih bertahan lagi hingga kini.  Terima kasih atas kesabaran dari dulu hingga kini.

Kalau ada gaduh, terkasar dan terkecil hati dalam bagi pendapat tu sorry yea sayang. Harap kasih sayang kita akan terus berkekalan selamanya. Tak kisah la anak dah besar sekali pun, kalau boleh terus tunjukkan rasa kasih sayang tu biar anak-anak dapat ikut contoh yang baik.

 Part game ni, aku still tak boleh in lagi walaupun dah 14 tahun ok..
U main game i tido atau baca buku lagi baik...
Sorry k.


Ok sekian dulu.
Thanks sudi baca.

-End-














1 comment:

  1. Tahniah Huda..14 tahun Lama dah tu..Selamat ulang tahun perkahwinan ..semoga bahagia selalu ,terus taat pada suami dan saling setia..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...