4.1.18

Drama Syurga Yang Kedua (Astro Prima) dan Kekasih Paksa Rela (TV3)

Hari ni aku nak review drama tv yang aku layan sekarang ni;

SYURGA YANG KEDUA (70 EPISOD)
Zarul, Siti Elizad, Fasha Sandha..
Astro Prima 105 / Isnin - Jumaat / 6.00 - 7.00 petang



Setakat semalam dah episod ke 17. Mula-mula aku tak layan pun drama ni, tapi asal balik ke rumah mak, mesti mak tengah nengok drama ni. So cuba la layan walaupun dah pertengahan episod.

Okla not bad, boleh buat layan petang-petang sambil nak rehatkan minda balik dari kerja, sesambil masak tu, okla.

Sinopsis dari pandangan aku;
Mengisahkan Daniel (Zarul) dan Sabrina (Siti Elizad) yang dah lama berkahwin tapi belum dikurniakan zuriat. Lepas tu mak Daniel ni tak sabar nak ada zuriat lelaki, so selalu la desak-desak Daniel dan Sabrina. Sabrina pernah mengandung dan selalu gugur, kira belum ada rezeki la tapi mak Daniel ni tak sabar. Sampai berlaku satu insiden di mana Sabrina kemalangan dan masa tu kandungan dia gugur. Mak Daniel minta Daniel berkahwin dengan Doktor Vivy (Fasha Sandha) yang merupakan bff aka kawan baik si Sabrina tu. Dan diaorang berkahwin masa Sabrina tengah koma lagi. Sampai episod 17 semalam, Sabrina masih tak tau yang dia telah dimadukan oleh suami sendiri dengan kawan baik dia...

Kalau tak sempat nengok, aku record jer, nanti bebila free aku nengok la..


KEKASIH PAKSA RELA (28 EPISOD)
Remy Ishak, Intan Najuwa, Ain Edruce 
TV3 / Isnin - Khamis / 7.00 - 8.00 malam


Memula aku pun tak layan drama ni, tapi sebab ada Remy Ishak kot, kena la nengok. Masalahnya drama ni setiap pukul 7 malam. Memang tak ler mrhubby nak bagi nengok sebab ganggu waktu maghrib kan. Mujur boleh record jugak. Kalau tak sempat record nengok online je la.

Dah lama tak nengok Remy Ishak berlakon drama jadi kena la nengok drama ni..

Sinopsis dari pandangan aku;
Mengisahkan Adham (Remy Ishak) berkahwin dengan Rosnaida (Ain Edruce) tapi perkahwinan yang tak direstui oleh ayah Adham (Jalaluddin Hasan). Ros ni ikut kepala dia je dan Adham ni baik sangat ikut je si Ros. Satu hari Ros sambung belajar ke US untuk 2 tahun dan sampai episod 6 semalam si Ros tu tak balik Malaysia lagi. Senang kata Ros ni sayang suami dia tapi dia sendiri tak layan suami dia dengan baik dan abaikan si Adham tu, macam mengambil kesempatan atas kebaikan Adham pun ye jugak. 

Hanan Khaira (Intan Najuwa) ni pulak dah kematian ayah (Aman Graseka) dan duduk dengan ibu dia (Emelda Rosmila) tapi bila ibu dia kahwin baru dengan Yusman (Fizz Fairuz), ibu dia lebih sayangkan suami dia tu dari si Hanan ni.

Sampaila ada insiden si Adham ni terjumpa dengan Hanan di pasaraya waktu Hanan tu kena tangkap mencuri. Dari insiden tu bermula la cerita dan konflik yang menarik..

Geram kat Adham ni pasal muka kerek, muka takde perasaan (tapi sebenarnya dalam hati macam nak suka kat Hanan - pandangan aku). Dalam episod semalam, Adam dan Hanan dah bernikah, eii sukanya hehe..Tapi si Ros, isteri pertama Adham tu tak tau lagi ok, masih tak balik Malaysia lagi. Konflik seterusnya akan bermula bila si Ros tu balik ke Malaysia nanti.

So setakat ni, inilah dua drama yang aku layan di tv. Yang aku rasa best nak layan sebab bukan adaptasi dari novel ok. Dua drama ni ada kaitan dengan poligami yang mana isteri pertama tak tau suami dah kahwin lain, tapi dengan kes yang berbeza. So korang kalau nak layan drama-drama tv yang best kalau tak sempat nengok kat tv pergi la layan kat web KEPALA BERGETAR.

Sekian terima kasih.
-End-








1 comment:

  1. dua2 ni saya pernah tengok..memang best..tapi waktu siaran tu selalu saya terlepas sebab drama korea..hahahah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...