10.7.18

Raya 2018 - Raya kedua

Salam,

Ikutkan raya kedua kami tak ke mana.

Kebiasaannya pada raya kedua kami memang duduk tunggu di rumah sahaja. Dan saudara mara, anak saudara mak abah yang akan datang ke rumah untuk beraya.

Dan biasanya juga la kami akan masak memasak tak kira waktu. Tapi kali ni cuma aku dan adik aku Yana saja di rumah. Makanya kerja kami je la yang masak memasak tu. Tapi kali ni kami lebih tenang gitu tak mau la macam sebelum-sebelum ni dok berpeluh kat dapur. Nak jugak berbual-bual dengan saudara mara yang jauh datang tu kan. Lagipun bukan selalu, setahun sekali saja.

Tapi tu la kami taknak la bebankan mak untuk masak-masak. Dah tiba masa kami la adik beradik yang masak-masak kan. So kali ni kerjasama aku dengan Yana memang baik, oh lupa termasuk encik suami aku. Dia memang sangat la membantu aku kat dapur terutama bab buat air, thanks sayang.

 Menunggu tetamu dengan penuh kesabaran
Selalunya dah nak dekat tengahari memang ramai tapi kali ni lain pulak
Tapi bagus jugak tenang sikit

 Terima kasih abang Ngah dan keluarga sebab sudi hadir ke rumah mak abah
Abang Ngah ni anak sedara mak [mak abang ngah adalah kakak mak]
Kami jamukan dengan nasi arab, alhamdulillah..

Lepas zohor macam tu, cucu saudara mak pulak datang, tapi lupa pulak nak ambil gambar.
Thanks Syafiq dan keluarga.

Petang sikit aku jumpa kawan masa sekolah kat bandar BP untuk bagi barang
Ni dah kali kedua berjumpa tapi belum berkesempatan untuk jumpa secara proper
Masing-masing berbual lama termasukla encik suami masing-masing yang baru kali pertama berjumpa, tunggu ada masa lagi kita jumpa betul-betul k, lin..

..............................

Malam kat rumah mak abah, baru la ramai orang datang ok.

Bila anak saudara dan cucu saudara berkumpul di saat WC sedang berlangsung, memang meriah la rumah hendaknya..

 Terima kasih la semua sepupu dan makcik yang datang yea
Sangat menghargai semuanya..
Masa raya ni la yang dapat jumpa macam ni..


Hari Raya kedua tu jugak, adik aku yang kedua dan keempat balik beraya. Tapi anak saudara aku, Nawra (anak pada adik laki aku Wan) tak sihat sangat dan demam.

Alhamdulillah semua makanan boleh dikatakan habis. 
Makan apa yang ada je la kan.
Yang penting semua happy.

Ok, next raya ketiga.
Ni lebih kepada appreciation post atau post thank you kot.
Ye la kenangan pun yea jugak kan.

Thanks pada sesiapa yang baca.
Next entry please -- nampak beno cepat nak habiskan semuanya kan..

-End-



























































1 comment:

  1. aku kalau raya mmg selalu jadi org dapur je...huhu...
    tapi betul bukan selalu dapat jumpa sedara mara mcm ni kan...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...