8.8.18

Rombongan sekolah Yaya ke Johor Bahru - 5 Ogos 2018 [Part 1]

Salam.

Ok kali ni nak bercerita pasal rombongan sekolah Yaya ke Johor Bahru pada Ahad, 5 Ogos 2018 yang lepas.

Aku mengikuti rombongan ni sebab taknak Yaya pergi seorang diri je, jadi aku dengan kawan aku berpakat nak pergi sama-sama, maka nya kami pun ambil la cuti rehat sebab hari Ahad tu adalah hari kerja rasmi di Johor kan.

Mula-mula kami semua kena berkumpul di sekolah pada jam 5 pagi. Yeaaa, 5 pagi dah berkumpul eh, bukan baru nak bangun tidur. So aku dah bangun dan terjaga pukul 3.50 pagi, mandi dan siap-siap. Yaya aku kejutkan pukul 4.15. Alhamdulillah tak banyak ragam sangat, maybe dia tau nak berjalan kan. Cuma dia pelik kenapa kena pakai baju sekolah, kan nak jalan katanya huhu..

Bas datang dan kami bertolak dari sekolah pada jam 5.20 macam tu dan tiba di Stesyen Kereta api Kluang tepat jam 6 pagi. Yeaay, kami ke Johor Bahru naik kereta api ok. Itu la salah satu sebab utama kenapa aku nak join hehe..Lama tak naik kereta api tau. Kebanyakan anak-anak suka la sebab banyak menggunakan pengangkutan awam maklumlah diaorang ni kan banyaknya naik kereta je kan. Bila sesekali dapat naik bas dan kereta api memang jakun la jadiknya hehe..

Kalau ikutkan tiket kereta api, perjalanan ke JB adalah pada jam 6.45 pagi.

 Semangat dan tak sabar nak naik kereta api tau

Ha, nampak tu 6.15 pagi..
Kalau waktu macam ni Yaya tengah tidur lagi ok, baru nak bangun..

Masa baru je masuk kereta api dan belum jalan pun lagi

 Budak jakun ni hehe
Actually ada video masa kereta api tengah gerak ni, nanti aku cuba masukkan


 Ni terang sikit pasal matahari dah keluar 

 Yaya dan kawan dia


 Budak-budak ni mana la reti duduk diam kan, gerak sana sini je kat kereta api tu

Baru je sampai JB

Perjalanan dari Kluang ke JB mengambil masa lebih kurang 1 jam 30 minit je sebab jam 8.15 pagi dah sampai ke JB Sentral. Ingatkan jauh lagi ke kan, nasib la ada penumpang cina tu cakap, dah sampai yea..Terpinga-pinga la aku dengan yang lain termasuk la cikgu. masing-masing saling berpandangan dan macam 'eh dah sampai eh..' aduii sabar je la..

Itu la pertama kali aku sampai di JB Sentral tau. Besar rupanya ek hehe..

Ok la, dari JB Sentral kami terus ke Zoo. Bas yang hantar kami pagi tadi tu dah siap sedia tunggu di situ.

Ok sambung part seterusnya la yea.
Aku kena tulis ni sebab ni memori untuk Yaya.
Kisah dia macam jarang sangat ditulis di dalam blog. Takpelah kalau takde orang nak baca tapi anak-anak aku ada dan diaorang boleh baca hasil tulisan aku ni.

Till then.
Bye.




1 comment:

  1. masa pergi kl haritu pun amai dah tahu keretapi tu apa kak..beriya cakap nk naik..saya pujuk tunggu adik keluar kita pergi sama-sama..#angguktandafaham

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...