31.3.15

Esok 1 April

Yea esok 1 April 2015. 

Belum masuk 1 April pun dah mula rasa kehangatan GST, sana sini orang bincangkan pasal GST. Memang dah terasa pun walaupun belum 1 April 2015.

Tapi duduk kat kawasan kampung ni masih lagi bolehla dipertimbangkan. Walaupun ada jugak harga barang yang naik tapi still boleh bernafas walaupun tercungap-cungap. Kelebihan yang ada dengan jarak tempat kerja, sekolah dan taska yang dekat buat aku betul-betul bersyukur. 

Aku memang redah je dengan keadaan dan situasi yang akan datang. Cuma lepas ni aku akan pastikan diri lebih alert memandangkan aku ni jenis manusia yang "TAKPELAH". So lepas ni memang kena teliti lagi bab harga bila nak membeli barang.

Untuk semua tabahlah, aku memang malas nak ulas panjang-panjang bab ni..Sebab kalau nak marah ke, memberontak ke bukan jadik apa pun, so pasrah dan redah dan redha jelah. Berbelanja secara berhemah, berjimat selagi perlu.

Aku tertarik dengan KISAH INI..Bacalah yea..Nanti kita tunggu hasilnya akhir tahun ni masa bajet 2016 (setelah 6 bulan lebih kurang GST dilaksanakan). Kalau bukan akhir tahun ni, maybe tahun depan atau dua tahun lagi..

Mudah-mudahan ada kebaikan untuk semua orang..For the time being bersyukur saja la walaupun rasa perit.

Tq sudi baca ~




2 comments:

  1. kan?/saya pun rasa macam tu..dari tahun lepas dah berbunyi pasal GST..dah ramai yang bangkang tapi tak jadi apa..jadi,nak bising sekarang pun dah tak de guna..benda tetap jalan...diam kan je la..tunggu je kesan2 baik nya muncul macam yang dicanang2 tu..

    ReplyDelete
  2. Mahu tak mahu memang dah kena tadah jugalah Huda
    Nak lari mana lagi? Cuma sendiri kena pandai ukur di badan sendiri
    Jgn sampai ada yg tercicir hanya kerana GST.
    Nak tunggu budget 2016 macam kian parah pulak kakak rasa..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...