9.3.16

Gerhana Matahari -9/3/2016

Alhamdulillah dapat jugak nengok Gerhana Matahari pagi tadi. 

Tapi kan, aku nengok direct lepas tu kan sakit mata cam silau dan pening kepala...Tapi sekarang dah ok dah..

Subhanallah, kuasa Tuhan kan, diizinkan dapat nengok dan dapat jugak solat sunat gerhana tadi. Bukan selalu kita berpeluang nengok gerhana matahari ni. Tapi aku dengar kat MHI, dia bagitau gerhana separa matahari akan berlaku lagi pada tahun 2019 dan gerhana matahari penuh pada tahun 2042, tak tau ler betul ke tidak kan..Itu kalau dipanjangkan usia kan, in sya allah.

Last aku rasa nengok gerhana matahari macam ni masa zaman sekolah kot masa tahun 1995 (aku form four) sekarang dah masuk 37 tahun dan anak dah 3 pun.

Walaupun gerhana dah lepas, aku nak jugak letak panduan solat gerhana kat sini supaya jadi panduan untuk diri sendiri. Yelah akan datang nanti boleh aku buat rujukan melalui blog aku ni je kan..



 







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...